Start gaming pc

Tweety501

New member
Hoi hoi,

Voor een vriendje van één van de zonen ben ik aan het rondzien voor een start-pc om te gaming en huiswerk te doen. Gaming: fortinite, roblox en minecraft :)
Hij heeft zelf zijn graka gekozen.
Een vraagje: ik had hier in een thread gezien dat er geopteerd werd voor de AMD Ryzen 5 5600G processor met ingebouwde graphics.
Hoe verhoudt zich dat tot zijn gekozen graka?

Verder spijtig genoeg op wifi, dus ik vrees dat het netwerk zijn probleem gaat zijn en niet zozeer de graphics.

Bedankt om even te kijken.

Groetjes,

Cathy

Er bestaan calculators om uit te rekenen welke van de 2 (CPU, gpu) de bottleneck zal zijn in de setup.
Bij mijn setup bleek dat toch vrij accuraat te zijn.

Heb het even voor deze setup gedaan:

De 5600g staat wel nog niet in het lijstje op die site dus heb ik maar de 5600x genomen. Die is wel iets sneller dan de 5600g.
En daaruit blijkt dat je met die gpu niet het volle uit de CPU gaat halen.

Een 1070 zou beter zijn, maar da's natuurlijk ook een pak duurder..

De 1050 is ook sneller dan de gpu in de processor, dus hij doet er sowieso wel profijt mee.

Er bestaan calculators om uit te rekenen welke van de 2 (CPU, gpu) de bottleneck zal zijn in de setup.
Bij mijn setup bleek dat toch vrij accuraat te zijn.

Heb het even voor deze setup gedaan:

De 5600g staat wel nog niet in het lijstje op die site dus heb ik maar de 5600x genomen. Die is wel iets sneller dan de 5600g.
En daaruit blijkt dat je met die gpu niet het volle uit de CPU gaat halen.

Een 1070 zou beter zijn, maar da's natuurlijk ook een pak duurder..

De 1050 is ook sneller dan de gpu in de processor, dus hij doet er sowieso wel profijt mee.
Super ! Bedankt om na te kijken; Die bottleneck website kende ik nog niet
Dan ga ik het houden bij die 1600 processor en zijn gekozen graka.
Die werken wel goed samen en geen overkill
Hij kan later nog verder uitbreiden

Een vraag. Zijn er mensen die websites/winkels weten waar je zelf een PC online kan laten samenstellen?
Ik ken Tones.be (winkel bij ons in de buurt) maar dat is het zowat.

Terug
Bovenaan