Programming sql server manager data table designer update niet in database

Bauhaus

Well-known member
Wanneer ik data verander in table designer worden die niet geupdate in de database:

rosebud.png


Ik heb verschillende allow nulls uitgevinkt maar in object explorer zijn die nog altijd null.
En verandering van datatype wordt ook niet uitgevoerd.
Ik krijg dan telkens een error dat er een conflict is tussen de data in de designer en in de database:

"
'film' table
- Unable to modify table.
Cannot insert the value NULL into column 'TMDB_id', table 'Rosebud.dbo.Tmp_film'; column does not allow nulls. INSERT fails.
The statement has been terminated."
 
Zolang er een sterretje naast de naam van je tabel staat (film *) is de wijzing niet bewaard.
Ik zou deze wijzingen eerder via code doorvoeren:
new query:
alter table [dbo].[film]
alter column [TMDB_id] int null

als de dit faalt, dan kan het zijn dat er nog null waardes in de tabel aanwezig zijn,
die zal je eerst moeten updaten.

opvragen van de records
select *
from [dbo].[film]
where [TMDB_id] is null
 
Zolang er een sterretje naast de naam van je tabel staat (film *) is de wijzing niet bewaard.
Ik zou deze wijzingen eerder via code doorvoeren:
new query:
alter table [dbo].[film]
alter column [TMDB_id] int null

als de dit faalt, dan kan het zijn dat er nog null waardes in de tabel aanwezig zijn,
die zal je eerst moeten updaten.

opvragen van de records
select *
from [dbo].[film]
where [TMDB_id] is null
Bedoel je niet NOT NULL als constraint?
 
Wanneer ik data verander in table designer worden die niet geupdate in de database:

rosebud.png


Ik heb verschillende allow nulls uitgevinkt maar in object explorer zijn die nog altijd null.
En verandering van datatype wordt ook niet uitgevoerd.
Ik krijg dan telkens een error dat er een conflict is tussen de data in de designer en in de database:

"
'film' table
- Unable to modify table.
Cannot insert the value NULL into column 'TMDB_id', table 'Rosebud.dbo.Tmp_film'; column does not allow nulls. INSERT fails.
The statement has been terminated."
Uit interesse, waarom geen code first?
 
Terug
Bovenaan