Netflix Snowpiercer

Razer

Active member
Crowdfunder FE

Earth has frozen over and the last surviving humans live on a ginat train circling the globe, struggling to coexist amid the delicate balance onboard.

Vanaf 25 mei beschikbaar op Netflix.
 
Ik vond de serie (toch de 5-6 afleveringen die ik gezien heb) een stuk minder dan de film. Eigenlijk op zowat alle vlak, acteerwerk, camerawerk, sfeer, misschien zelfs verhaal :LOL: .
 
Het probleem van de serie is dat het gemaakt is voor een zender met reclameblokken (TNT). Daarom zijn de spanningsbogen allemaal stukjes van 10 minuten. Je kan het op Netflix wel merken dat er spannende muziek komt en een kleine fade-to-black elke paar minuten (en soms nog eens een herhalende scène). Het script is niet zo denderend en dan komt het al snel hortend en stotend over, alsof er 5 keer in de aflevering een spannend hoogtepunt moet gebeuren.

Het verschil met de film is dat de serie alles veel serieuzer oppakt terwijl de film eerder een parodie is op een opgesloten klassenmaatschappij. Voor sommige kijkers wringt het wat om te blijven kijken.
 
Is zo'n serie die wel sterk is qua verhaal, maar waar ik me dooderger aan al de (technische) zaken die gewoon onmogelijk zouden zijn op zo'n trein. Ik probeer me daarove te zetten maar lukt me maar moeilijk.

En het feit dat ik altijd sympathie krijg voor de bad guys ipv de goeie en de goeie wel altijd winnen XD
 
Terug
Bovenaan