Project Snelkoppeling gas

Greny

Well-known member
Crowdfunder FE
All ,
Ik heb vorig jaar een Ooni pizzaoven gekocht. Op gas dus. Deze werd aangesloten met een clip-on (snelkoppeling) op het (Twiny) gasflesje.
Omdat deze flesjes maar 6 liter en pokkeduur zijn ben ik vandaag een grote gasfles gaan kopen.

De verkoper aldaar heeft me ook een ontspanner 37mBar DIN meegegeven.
Probleem dat ik nu heb is dat de gasfles constant aan de oven vasthangt.

Omdat ik de oven vaak verplaats (als het regent ofzo) is het nu wel ongemakkelijk om oven en gasfles samen te verplaatsen.
M'n vraag , bestaat er een oplossing om bv een tussenstuk op de gasslang te plaatsen zodat ik deze kan ontkoppelen en nadien gewoon terug op te klikken ?
Zodat ik de gasfles apart kan verplaatsen zonder steeds de koppeling ad gasfles te moeten ontkoppelen.
Allee , ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Zelf ken ik niet veel van gas maar ik had toch graag gehad dat het een beetje veilig blijft natuurlijk.
 
Is dat niet zoiets :

meerbepaald dit : https://www.gasproducten.nl/gas-technische-onderdelen/snelkoppeling/
Ja , zoiets idd. Alleen weet ik niet welke maat ik moet kopen. Staan er zovele tussen.
Is dat trouwens hetzelfde als diegene dat ze gebruiken voor persluchtkoppelingen of zit hier een extra veiligheid ingebouwd ?
Ken er echt gene zak van. :censored:
 
Terug
Bovenaan