small form factor I9

TheGhust

New member
Is het mogelijk om een 9de of 10de generatie I9 in een pc van 20op20cm te krijgen?
Geen issues wat betreft voeding of cooling?
Ik dacht aan een I9 9900 (65W) met een chieftec IX-01B-85W case en een gigabyte B360N wifi m-ITX.
Aangezien Intel een NUC aanbiedt met een I9 in moet dat wel mogelijk zijn?
Zijn er m-ITX moederborden met een eigen voeding die krachtig genoeg zijn om een I9 te bevatten?

Er is geen GPU nodig, is een pc voor op het werk voor software te draaien die wel wat rekenkracht vereist.
We hebben nu een I5 van 2010 ofzo in een kleine case van Lenovo (thinkcentre) maar ik wil een serieuze upgrade doen.
Ik wil het ook zelf doen omdat het ons dan heel wat zal schelen in prijs.
Het bedrijf dat onze software levert, biedt deze dienst ook wel aan, maar aan +50-75% van de gangbare marktprijs.

Die i9's die ze in die NUC's gebruiken zijn 45W versies (H/HK). Een 9900 wordt wel redelijk heet dus zal je wel deftig moeten koelen.

Deze Noctua zou eventueel die 9900 wel kunnen koelen, mits je wat airflow kan creëren.

Zou dan qua case eerder zien naar een Antec of Silverstone ITX case o.i.d.

Deze komt met een 90W voeding:

Bedankt voor de tip, die case lijkt me wel wat.

Ik denk echter niet dat die Noctua zal passen, hoogte 65mm.
En er is een redelijke inkijk door die mesh dus ik heb geopteerd voor het minder hoge en zwarte model koeler:

Intel Core i9 9900 processor

Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 2666 C16 Geheugenmodule

Antec ISK110 VESA-U3 Desktop 90W Zwart, Zilver computer Mini ITX Behuizing

Samsung 970 EVO Plus 250GB M.2 SSD

Asrock H310CM-ITX/ac LGA 1151 ( H4) Mini ITX Intel® H310 moederbord socket 1151

Noctua NH-L9i chromax.black

totaalbedrag
€ 669,85

Die Noctua zal bijna rechtstreeks naar buiten blazen dus wel effectief zijn vermoed ik.

Ik ben alleen niet zeker van het moederbord, die ik initieel op het oog had is momenteel niet beschikbaar op Megekko.
Is gewoon een basis bord neem ik aan?

Bedankt voor de tip, die case lijkt me wel wat.

Ik denk echter niet dat die Noctua zal passen, hoogte 65mm.
En er is een redelijke inkijk door die mesh dus ik heb geopteerd voor het minder hoge en zwarte model koeler:

Die Noctua zal bijna rechtstreeks naar buiten blazen dus wel effectief zijn vermoed ik.

Ik ben alleen niet zeker van het moederbord, die ik initieel op het oog had is momenteel niet beschikbaar op Megekko.
Is gewoon een basis bord neem ik aan?
Die koeler zal wel passen in die Antec. Die is 85mm breed en de koeler is maar 65mm hoog. Dus je hebt zeker nog 2cm speling.

Die fans van zo'n soort Noctua koelers blazen richting moederbord, dus niet rechtstreeks naar buiten. Zo koelen ze de VRM's van het moederbord ook ineens mee. Wat wel een grote plus is voor zo'n compact systeem.

Qua SSD zou ik dan deze kiezen, zelfde prijs als die Samsung maar dubbel capaciteit. Heb die zelf al een paar keer gebruikt in builds voor forumleden van 9lives en zijn zeker betrouwbaar en presteren heel goed.

Dat H310 bordje is zeker goed genoeg voor een 9900, meer heb je niet nodig voor een simpel ITX systeem. Is gewoon een basic bordje met Wifi en BT.

Terug
Bovenaan