Zo is het echt.Dat kan niet, een ontslagvergoeding is beperkt tot 12 maanden loon volgens mij.
Er was een ontslagronde en k heb het over arbeiders. Er zijn ook bediende ontslagen maar daar weet ik niet hoeveel ze gekregen hebben.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zo is het echt.Dat kan niet, een ontslagvergoeding is beperkt tot 12 maanden loon volgens mij.
Nope, geldt enkel voor bestuurders (niet-werknemers) in beursgenoteerde bedrijven ( en dan kan er nog vanaf geweken worden) (voorlopig toch).Dat kan niet, een ontslagvergoeding is beperkt tot 12 maanden loon volgens mij.
Dat de vakbonden massaal aanwezig waren op het feest van de communisten zegt genoegEen band kan niet aan 100% rendement werken, dat klopt. Maar er is wel werk. Het feit dat een werkgever een lock-out doet bij een heropstart is echter een andere situatie dan gewoon de band stilleggen.
Wie me hier kent, weet dat ik een bijna even grote afkeer heb van het VB als van de PVDA, dus die opmerking zegt meer over jezelf dan over mij.
En nee, dat is geen diefstal. Juristen kennen het verschil.
Dus als in auto direct verkoop is het geen diefstal? Want ik wou geen eigenaar wordenIk ben helemaal niet akkoord met de werkwijze van zowel de werkgever als de werknemers in dit verhaal, maar diefstal is het volgens mij niet omdat ze niet de intentie hebben om eigenaar te worden van de wagens

Dat zegt nu absoluut niks over mij die iets zou goedpraten in opdracht van iets of wat. Laat staan dat ik het bewaren van sleutels zou goedpraten.Dat de vakbonden massaal aanwezig waren op het feest van de communisten zegt genoeg
Je kan pas iets legaal verkopen als je er eigenaar van bent.Dus als in auto direct verkoop is het geen diefstal? Want ik wou geen eigenaar worden![]()
Dat de vakbonden massaal aanwezig waren op het feest van de communisten zegt genoeg
Een ontslagvergoeding is in principe onbeperkt (zie de uitzondering van Conradus) zie de tabel onderaan hier:Dat kan niet, een ontslagvergoeding is beperkt tot 12 maanden loon volgens mij.
Dat klopt echter jammer genoeg. Maar de dag dat mijn baas een PVDA'er is, neem ik ontslag. En dat weten ze bij mijn werkgever.Is me ook al opgevallen dat steeds meer vakbondslieden sympathie krijgen voor de PVDA.
Sympathie? Die zijn gewoon vaak lid van de PvdA jaIs me ook al opgevallen dat steeds meer vakbondslieden sympathie krijgen voor de PVDA. Onze industrie bloedt en België/Europa kijkt er hopeloos naar.
Zouden er daar ergens cijfers van bestaan?Sympathie? Die zijn gewoon vaak lid van de PvdA ja
Een extreme partij die nogal is blijven steken in de 19de eeuwse oorlog met het patronaat is niet zo bevorderlijk voor een contructieve dialoog in deze situaties vermoed ik.Wat precies is er mis met de pvda ?
Oprechte vraag, ik ben geen pvda'er ofzo.
Is de situatie niet dat alles ernaar uitziet dat ze gaan sluiten, maar dat er niks van communicatie is en de werknemers gewoon duidelijkheid willen?Op 16/09 nationale betaging onder het motto "Vandaag is het bij Audi en onderaannemers... Waar zal het morgen zijn?"
Maar ik snap het niet. Betogen voor hogere lonen en betere werkomstandigheden, akkoord. Maar je kan toch niet betogen tegen sluitingen? Dat wordt ten eerste al vaak op groepsniveau in het buitenland beslist dus er valt daar in België helemaal niks over te zeggen en ten tweede zijn faillissementen en sluitingen toch ook gewoon deel van een gezonde economie? Dat is niet leuk voor de arbeiders maar er wordt hier toch helemaal niets mee bereikt...
Ik moet de mail die onze vakbondsverantwoordelijke heeft doorgestuurd nog eens moeten lezen maar van wat ik van collega’s hoor en wat ik lees bij de sectorfederatie staakt men niet tegen faillissementen maar wel tegen het gebrek aan politieke visie en een duidelijk plan om de industrie in België en in Europa in leven te houden.Op 16/09 nationale betaging onder het motto "Vandaag is het bij Audi en onderaannemers... Waar zal het morgen zijn?"
Maar ik snap het niet. Betogen voor hogere lonen en betere werkomstandigheden, akkoord. Maar je kan toch niet betogen tegen sluitingen? Dat wordt ten eerste al vaak op groepsniveau in het buitenland beslist dus er valt daar in België helemaal niks over te zeggen en ten tweede zijn faillissementen en sluitingen toch ook gewoon deel van een gezonde economie? Dat is niet leuk voor de arbeiders maar er wordt hier toch helemaal niets mee bereikt...
Op 16/09 nationale betaging onder het motto "Vandaag is het bij Audi en onderaannemers... Waar zal het morgen zijn?"
Op 16 september organiseert het ABVV in Brussel een actie in gemeenschappelijk vakbondsfront tegen het ontbreken van een industrieel beleid in België en in Europa, zoals wordt geïllustreerd door de situatie bij Audi.
Sinds begin dit jaar worden in de industrie
duizenden banen bedreigd en geschrapt.
Vandaag is het bij Audi en onderaannemers
VOOR
Waar zal het morgen zijn?
• een sterk plan voor de industrie!
• het beschermen van onze kwaliteitsvolle banen
in de industrie!
• investeringen, GEEN besparingen!
Er is wel een patroon te zien:Op 16/09 nationale betaging onder het motto "Vandaag is het bij Audi en onderaannemers... Waar zal het morgen zijn?"