Simpele (oude) versterker met auto sleep / standby (voor Alexa / Spotify)

Kode9

Member
ik postte dit ook al in de "gezocht" sectie maar daar komt geen reactie op, dus ik probeer het hier eens :).

Om kort de situatie te schetsen: wij gebruiken hier in de woonkamer een Amazon Alexa om spotify te streamen naar onze receiver, zodat het geluid uit grote luidsprekers komt in plaats van enkel de Alexa.

Deze receiver verbruikt best veel energie en we vergeten geregeld dat ding af te zetten als we gaan slapen / weg gaan / geen muziek willen.

Dus nu zoeken we een versterker of receiver met een auto standby of auto sleep functie, dat zichzelf dus kan uitschakelen als er even geen audio signaal doorkomt.
Deze hoeft helemaal niet zwaar of modern of fancy te zijn: we gaan er geen heel zware speakers aan hangen, geen sub, geen tv, wifi,...
Enige 2 zaken die we er op gaan aansluiten zijn een Alexa en platenspeler (zonder ingebouwde amp).

Wie weet er toevallig wat voor courant model dat deze functie heeft? Zodat ik in deze richting kan zoeken op de 2dehands markt?
Tips worden erg geapprecieerd, de meeste 2dehands verkopers zetten dit niet in hun specs en ik kan niet elk toestel beginnen opzoeken.
Ik weet dat er bepaalde marantz of denon modellen dit hebben maar vaak de duurdere modellen, en het mag echt een eerder oud model zijn, aangezien het uitsluitend voor Spotify is.

Thanks!
 
ik gebruik momenteel de bedrade uitgang (mini jack). Was de enige reden dat ik Alexa wilde boven Google speakers :). In de hoop zo toch iets meer audio kwaliteit te behouden. Ik ben geen audiofiel maar ga er toch van uit dat dit een serieus verschil zou geven.
 
Mijn versterker (CXA61) van Cambridge Audio heeft een auto power down functie die de versterker automatisch uitschakelt wanneer er geen input meer is. Is wel niet echt een budget merk.
Ik zie dat de goedkoopste nieuwe versterker van Cambridge audio ook deze functie heeft:
 
Terug
Bovenaan