Silent Hill 2

Verschiet van sommige stukken waar ik misschien meerdere uren heb overgedaan, die je nu op nog geen kwartier voorbij bent :laugh:

3,5 uur ver en zit terug in de gevangenis

Prachtige game, net voorbij hospitaal.
Grafisch is het prachtig, sfeervol, enkele vreemde animaties en precies een paar pixels linksboven die wit blijven (enkel in deze game).
Sound super, zelfde niveau als Alan Wake 2, gevoel van ruimte en benauwdheid, veel punch in de actie rijke momenten en de dialoog komt er zeer sterk door. Den James zijn stem is een deel van de sfeer zelf.

34,99 EUR
Ik heb nog nooit Silent Hill gespeeld maar ik wil wel eens spelen, nu met korting.
Maar ik ben niet echt voor horror spellen, ik verschrik mij met sommige momenten :D

Zeker doen. Is een top game ! Zitten paar jumps in als ik mij het goed herinner maar het is vooral het sfeertje die top is.

Aan deze begonnen op PS5 Pro, zit in PS Plus Extra.

Wissel voor het geluid af tussen headset en soundbar, bij beide is het geluid echt sfeervol en creepy, maar met koptelefoon is het toch nog extra scary.

Uiteraard tonnen sfeer, zit nu in het ziekenhuis, ik loop bijna constant met mijn pistool in aanslag omdat ik achter elke hoek iets verwacht.

Heb vroeger nog Silent Hill gespeeld maar heb geen idee meer of het 1 of 2 was, ik herinner me in elk geval niets van het verhaal.

Vanaf het ziekenhuis eigenlijk steeds met headset gespeeld, en mannekes, als ik dacht dat het daar al creepy was...

Die gevangenis sectie is gewoon compleet mentaal iemand proberen te kraken zeg :eek:. Dat sounddesign, die constante geluiden in de verte, die courtyard in het donker,... Heb de game efkes een paar dagen aan de kant moeten leggen, echt. Zit nu aan die Big Daddy en daar is het probleem voor mij: ik haat bossfights. Twijfel eigenlijk gewoon om door te doen, na deze ga ik sowieso iets luchtigs moeten spelen.

Vanaf het ziekenhuis eigenlijk steeds met headset gespeeld, en mannekes, als ik dacht dat het daar al creepy was...

Die gevangenis sectie is gewoon compleet mentaal iemand proberen te kraken zeg :eek:. Dat sounddesign, die constante geluiden in de verte, die courtyard in het donker,... Heb de game efkes een paar dagen aan de kant moeten leggen, echt. Zit nu aan die Big Daddy en daar is het probleem voor mij: ik haat bossfights. Twijfel eigenlijk gewoon om door te doen, na deze ga ik sowieso iets luchtigs moeten spelen.
Ik haat die bossfights ook maar even doorbijten, daarna komt er nog een zalig stuk. :unsure:

Op Steam is er nu een package deal voor SH2 en SHf voor €65.99. Ik wil SH2 sowieso eens spelen, maar is dat een deftige deal, of toch nog wachten?

Probeer er op een horrormanier zo veel mogelijk van te genieten, man. SH2 remake vind ik naast de OG Outlast 1 van de beste en meest intense horrorervaringen die ik al heb meegemaakt (+ RE7 in VR, maar dat kwam ook grotendeels omdat ik constant misselijk was door de motion sickness erbovenop 🤭) . Na de aftiteling was ik emotioneel murw geslagen maar so worth it.

Qua verhaal was ik volledig niet op de hoogte van hoe SH in elkaar zat, maar man, dat kwam eventjes binnen.

Gisteren uitgespeeld, toch enorm knap wat ze hiermee gedaan hebben. Zelden zo een onbehaaglijk gevoel gehad als bij deze game.

Die Historical Society sectie en het deel vlak nadien staken er wel bovenuit qua creepy sfeer en geluid. Laatste deel heb ik met soundbar gespeeld, maar de game komt pas echt tot zijn recht met headphones. Ik durf bijna zeggen dat het geluid in deze game 90% van de sfeer bepaalt.

Terug
Bovenaan