Hawk

Active member
Crowdfunder FE
Korte beschrijving: Serial is een podcast over onderzoeksjournalistiek, gehost door Sarah Koenig, die een non-fictieverhaal vertelt in meerdere afleveringen.
Link: https://serialpodcast.org/
Taal: Engels
Screen-Shot-2015-12-10-at-14.47.28-1-696x562.png


Seizoen één onderzocht de moord op Hae Min Lee in 1999, een 18-jarige student aan de Woodlawn High School in Baltimore. Seizoen twee richtte zich op sergeant Bowe Bergdahl, een Amerikaanse soldaat die vijf jaar door de Taliban werd vastgehouden en vervolgens werd beschuldigd van desertie. Seizoen drie, dat debuteerde in september 2018, onderzoekt zaken binnen het Justice Center Complex in de regio Cleveland.
 
I know, maar uiteindelijk lijkt dat toch weinig waarschijnlijk.
Probeer een discussietje op gang te brengen hee.
 
I know, maar uiteindelijk lijkt dat toch weinig waarschijnlijk.
Probeer een discussietje op gang te brengen hee.
Het is al een jaar of twee geleden dat ik naar die podcast heb geluisterd, maar ik was wel mee in het verhaal van die journalist. Ik begon warempel in zijn onschuld te geloven!

Blijkbaar stond hij op het punt van een nieuw proces te krijgen, maar de Maryland Court of Appeals heeft daar in 2019 een stokje voor gestoken.
 
Voor mij is het vooral seizoen drie dat bijblijft. 2 heb ik niet kunnen uitluisteren, daar vond ik de puf niet voor :) Maar 1 was heel tof, human intrest, stukje over het rechtssysteem... Maar drie overstijgt dat toch echt. Heel interessante mechanismes die daar uit de doeken worden gedaan. Eigenlijk redelijk ingewikkelde, maar toch heel duidelijk gebracht ahv voorbeelden en zo. Meer dan een beetje een aanrader (hoewel er in het midden 1 of 2 afleveringen in zitten die niet hadden gehoeven).
 
ik herinner me er niet heel erg veel meer van, maar ik wilde op basis van wat werd verteld wel geloven in de onschuld van Adnan. De precieze redenen weet ik niet meer.
Ook voor mij is het redelijk wazig geworden na al die jaren.
Benieuwd wat de retrial zal geven (als die er uberhaupt komt, binnen <1 maand weten we of ze de case al dan niet laten vallen)
 
Terug
Bovenaan