Septic fun

Hier zat er een boorput onder de vloer van de eetkamer.
De woning is samen met de 2 'buren' gezet geweest door een koppel in de jaren 30 voor hun 3 zonen. Kwestie van de lasten (of whatever te verdelen) hadden ze het zo geregeld dat de elektriciteit in woning A toe kwam, woning B (de mijne dus) had een boorput en moest water verdelen aan A & C en woning C was de enigste met een uitgang naar de straat en moest de andere dulden dat ze over zijn land mochten met de 'handkar'.

Ergens later in de tijd is er leidingswater in de 3 huizen aangelegd en wist er niemand meer dat die boorput er nog zat. Dus toen ze hier alles aan het openbreken waren, kreeg ik opeens telefoon op het werk dat ze hier een boorput hadden gevonden onder de eetkamer en wat ze er mee moesten doen. Dan rap rap moeten beslissen wat ermee te doen en ik heb toegezegd dat ze die mochten opvullen.
Achteraf wel wat spijt van maar ja, gedane zaken é ...

Ter info: die boorput en dat de andere woningen recht hebben op dat water staat inderdaad beschreven in de akte maar aangezien ik er al 10 jaar woonde, was ik dat rats vergeten. Ik herinner me ook enkel dat de notaris iets heeft gezegd van die doorgang dat ik had over het perceel van woning C.
 
Terug
Bovenaan