Elektronica Scherm smartphone is gedeeltelijk los

TNTim

Crew Member
Ik heb een Nokia 7 Plus, oud beestje van een 5tal jaar oud.
Mankeert niets aan, tot vanmorgen...

Mijn zoontje kruipt 's morgens bij ons in bed en dan mag hij op mijn gsm spelen.
Nadat ik hem terug kreeg, merk ik dat de onderkant van mijn scherm mee veert, het scherm kan ik gedeeltelijk opheffen.
Touchscreen werkt nog perfect, scherm zelf is volledig krasvrij, het hangt alleen gedeeltelijk los en als ik hier niets aan doe dan gaat het binnen de kortste keren af breken.

De enige repairshop in de buurt met goeie reviews pakt al een volledige dag de telefoon niet op, dus ik vrees dat die niet meer bestaat...

Kan ik dit zelf repareren?

Genre dit en zelf plakken?
71fBn+iMABL._SL1500_.jpg

Te koop hier:
https://www.amazon.com.be/-/nl/Univ...&sprefix=b7000,aps,146&sr=8-4#customerReviews

Of is dit technisch moeilijk en een te grote kans op miserie achteraf?

Alvast merci!
 
Meestal zijn smartphones niet gelijmd maar is er dubbelzijdige tape gebruikt.
Wat je best doet als je het ietwat deftig wil herstellen :

Met een heatgun op lage temperatuur traag en gelijkmatig rond de rand van het scherm gaan voor een aantal minuten.
Temperatuur mag niet warmer zijn dan wat je zelf kan verdragen op de bovenkant van je hand.
De warme tape zal dan zwakker worden en dan kan je plastieken fijne lepeltje voorzicht rondom rond het scherm lospeuteren.

Dan maak je de connector van je digitizer en scherm los.
Kuis de lijmresten en tape op met een wattestaafje en alcohol.

Dan kleef je nieuwe dubbelzijdige tape in de gsm. (1mm brede tape, zeer dun)

Steek je connectoren er terug in, haal laagje van de tape weg en duw alles samen.
Wees zuinig met je tape en maak dat ze zeker niet overlapt want dan krijg je de smartphone niet goed meer dicht.

Ik heb zo al zeker een smartphone of tien met gebroken scherm gerepareerd.

Vloeibare lijm ben ik niet zo'n fan van want dat kan kruipen op plaatsten dat je niet wil dat het zit.

De tape :

De tools :
 
Bedankt voor de uitleg!
Klinkt aannemelijk dat vloeibare lijm niet de beste oplossing is...

Ik ga een winkel zoeken die het voor me kan doen. :)
 

Die tape is eigenlijk niet zo goed. Die laat na een tijd terug los (omdat dat een soort rubber tape is) vooral door de warmte kan dat wel gebeuren.

Deze is veel beter.
Heb die zelf ook gebruikt bij mijn vorige phone toen ik de batterij had vervangen.

 
Terug
Bovenaan