Rules,Tips & Tricks

LezZ

Redacteur
Hierbij een topic om vragen te stellen rond bepaalde spellen, zoals bv:

  • Specifieke spelregels
    • Eventuele home rules
  • Tactieken
  • Onduidelijkheden

Als sommige spellen meer interesse wekken kunnen we daar een apart topic voor starten!
 
Volgens mij was er nog geen topic om random vragen te kunnen stellen.
indien de mods hierover anders beslissen haal deze gerust weg.

Om te starten: In viticulture slaag ik er maar niet in om deftig punten te scoren.
mensen met tips? ik lees meer focussen op de winter/zomerkaart en die meer te spelen maar mij lijkt het dat ik de tegenspelers dan veel voordelen geef..
 
ik heb het zelf ook nog maar een keer of 3 gespeeld (1*live en 2* op boardgame arena) dus ik ben ook geen pro hierin, maar op die winter/zomer kaarten zitten toch soms wel heel powerful effects op? Hoe bedoel je dat je daarmee de tegenstander meer voordelen geeft?
Wat mij tot hiertoe opvalt: die gele kaarten zijn doorgaans beter in de early game en de blauwe zijn doorgaans beter in de late game. En je kan wel zonder de meeste gebouwen (windmill, tasting room,...) die toch wel zeer prijzig zijn om te bouwen maar feitelijk heel weinig doen.
 
^kan niet met bovenstaande helpen. Ik win wel veel in viticulture op ios. Mijn focus zijn groene kaarten en je beurtvolgorde erop afstemmen om dubbel voordeel te halen.

Ik verlies bijna altijd in 7 wonders (of eeuwige 2e). Ik weet niet wat ik mis doe. Het is natuurlijk wonderafhankelijk, maar is er zo'n main strategy?
in 7W duals daarentegen ben ik echt sterk!
 
In 7wonders standaard ook zeker de wapenschilden niet over het hoofd zien. In duels is dat eenvoudiger te counteren maar in gewone zeker niet te veel op achter komen.
 
Terug
Bovenaan