Replica velgen op een bmw premium selection?

Ik vind dit toch wel een verdachte situatie, bij het bekijken van de wagen stonden er andere velgen op dan bij het afhalen van de wagen. Bij het initieel bekijken waren er lichte beschadigingen (heel erg licht) aan de randen van de velgen. De velgen hadden ook een helderdere kleur

bij het afhalen waren er geen beschadigingen aan de velgen, en de velgen waren donkerder van kleur

nu enkele maanden later, nauwelijks 7000 km gedaan en altijd in de garage geparkeerd, en ik stel lichte corrosie vast rond het bmw logo in het midden van de velgen, ook schade op de spaken zelf van opspringende stenen, wat me doet denken dat dit niet heel erg hard metaal is

hebben ze me fake rommel velgen aangesmeerd? is dat allemaal volgens het "bmw premium boekje" eigenlijk? horen het niet de originele wielen te zijn die bij de wagen horen?
 
Haal ze er eens af en kijk of je de typische nummers in binnenin instaan.

Daarbij is het net of OEM velgen niet kunnen beschadigen hoor. Ook is corrosie iets wat wel vaker gebeurd, ook bij OEM velgen.
 
Daarnaast zijn niet-gesmede aluminium velgen ook gewoon zacht en zachter dan steen (vandaar curb-rash etc).
 
Hangt allemaal van het productie proces af maar algemeen genomen klopt het wel.
Ben nochthans nog nooit een velg tegen gekomen die tegen de borduur gewonnen heeft hoor. Noch dure OEM, noch goedkopere velgen.
Bij gevolg doe ik er ook altijd alles aan om te zorgen dat m'n velgen nooit moeten vechten met die borduur. :sneaky:

Mss dat je ergens titanium velgen kunt krijgen die sterker zijn dan de borduur, who knows. :devilish:
 
Ben nochthans nog nooit een velg tegen gekomen die tegen de borduur gewonnen heeft hoor. Noch dure OEM, noch goedkopere velgen.
Bij gevolg doe ik er ook altijd alles aan om te zorgen dat m'n velgen nooit moeten vechten met die borduur. :sneaky:

Mss dat je ergens titanium velgen kunt krijgen die sterker zijn dan de borduur, who knows. :devilish:
Niemand zegt dat hier toch 😜
Ik heb in het verleden ook (OEM) gesmede velgen gehad en die hadden ook gewoon borduurschade.
Feit is wel dat algemeen genomen een gesmede velg iets harder is van samenstelling omdat deze geperst (gesmeed) worden ipv gegoten. Bij dure gegoten velgen hebben veel fabrikanten ook een aangepast proces waardoor deze ook sterker zijn dan gewone replica gegoten velgen.
 
Ben nochthans nog nooit een velg tegen gekomen die tegen de borduur gewonnen heeft hoor. Noch dure OEM, noch goedkopere velgen.
Bij gevolg doe ik er ook altijd alles aan om te zorgen dat m'n velgen nooit moeten vechten met die borduur. :sneaky:

Mss dat je ergens titanium velgen kunt krijgen die sterker zijn dan de borduur, who knows. :devilish:
Een gesmede velg die een directe impact met een borduur heeft (en dus niet ertegen "schuurt") kan het misschien nog overleven. Als ik naar mijn velgen kijk, daar zijn echt hapjes uit door ergens eens iets mee te hebben, dat kan enkel bij heel zacht aluminium normaal.

Nu, je kan beter schade bij velgen accepteren, of uw wagen nooit laten rijden...
 

Ik begrijp niet hoe dit kan? Corrosie op minder dan 10.000 km, altijd binnen gestaan. Maar 2 keer door de regen gereden. Altijd proper. Altijd wielen afdrogen bij het wassen met de hand uiteraard etc

Ik ben wel een beetje een perfectionist maar maak me vooral zorgen over de veiligheid aan 230-250km/h in het geval dit replica's zouden zijn
 
Oeh maar mannetje als het dat maar is :p
Dat is een beetje corrosie ja, maar miniem hoor.

Als je zeker wilt zijn haal je een velg eraf en controleer je de cijfers binnenin.
 
Oeh maar mannetje als het dat maar is :p
Dat is een beetje corrosie ja, maar miniem hoor.

Als je zeker wilt zijn haal je een velg eraf en controleer je de cijfers binnenin.
Het is niet dat ik hier echt een probleem van maak (de corrosie), ik vraag me eerder af hoe dat mogelijk is, rekening houdend met de veronderstelde materialen, condities en tijdspanne
 
Spuit er eens wat iron x op, agiteer met een borsteltje en laat 5 min intrekken, voor hetzelfde geld krijg je het er gewoon af.
 
Terug
Bovenaan