Remote read/write externe HDD Android TV

yode92

Well-known member
Ik heb een externe HDD via USB aangesloten aan een beamer die draait op Android TV. Hiervan speel ik films/series af via Kodi. Nu wil ik vanop mijn laptop toegang hebben tot die externe HDD om dingen te kunnen verwijderen en dingen toe te voegen, zonder die HDD telkens te moeten loskoppelen etc.
Na al ettelijke uren vanalles uit te proberen ben ik intussen al helemaal onnozel aan het worden van IP adressen en folder path names in te geven letter voor letter...

Hoe moeilijk kan dit toch zijn?

Ik heb al geprobeerd met een aantal file explorers/managers die ik kon vinden op de Play Store. De meeste geven niet eens toegang tot de externe HDD. Eentje die het wel doet is 'File Manager +'. Bij deze ben ik al dichtbij gekomen via de 'Access from Network' optie: ik zie zowel het interne geheugen van de beamer (Android) als mijn externe HDD. Alleen, kan ik niets wijzigen, het lijkt dat ik geen write access heb, maar ik zie ook helemaal nergens hoe ik die kan wijzigen of aanzetten... Dus hier heb ik ook niets aan.

Ik herhaal: hoe moeilijk kan dit toch zijn?
 
Ik ben zelf niet zo heel vertrouwd met Android TV, maar ik dacht niet dat het write access toeliet voor externe devices, tenzij ze voor internal storage voorzien zijn.

Ik denk dat het makkelijker gaat zijn om omgekeerd te werken, de externe USB aan je laptop, of zelfs je router - vele routers ondersteunen USB - en het via Android TV als een netwerk locatie benaderen.
 
Ik ben zelf niet zo heel vertrouwd met Android TV, maar ik dacht niet dat het write access toeliet voor externe devices, tenzij ze voor internal storage voorzien zijn.

Ik denk dat het makkelijker gaat zijn om omgekeerd te werken, de externe USB aan je laptop, of zelfs je router - vele routers ondersteunen USB - en het via Android TV als een netwerk locatie benaderen.
Het punt is dat ik de bestanden op de HDD rechtstreeks wil afspelen op de beamer, dus zonder iets van netwerk ertussen. Al te vaak loopt er weer iets verkeerd.
Tot nu toe deed ik het ook op die manier: hdd aan laptop, Plex server op laptop, Plex client op Apple TV.

Hm ik zag inderdaad wel iets om te formatten voor internal storage, maar dan zou ik eerst alles wat erop staat ergens anders moeten kunnen parkeren. Misschien eens over nadenken.
 
ik speel hier zonder problemen 4K films van 120 Gb af over het netwerk. dat is niet de bottleneck hoor. met 100-150 mbit kom je daar mee toe. Als je beamer over een 120 mbit poort beschikt ben je wss beter af op wifi. iets wat deftige access points halen tegenwoordig makkelijk 500-800 mbit.
 
ik speel hier zonder problemen 4K films van 120 Gb af over het netwerk. dat is niet de bottleneck hoor. met 100-150 mbit kom je daar mee toe. Als je beamer over een 120 mbit poort beschikt ben je wss beter af op wifi. iets wat deftige access points halen tegenwoordig makkelijk 500-800 mbit.
De beamer heeft jammer genoeg geen ethernet poort, en enkel 2.4 Ghz wifi. Maar ik speelde het dus af via een Apple TV, wel met ethernet poort. De laptop, met de Plex server, heeft jammer genoeg geen werkende ethernet poort meer, maar die zit wel op stabiel 5 GHz netwerk. Dusja, zou in principe ook snel genoeg moeten zijn.
Ik merkte wel een verschil tussen met en zonder ondertitels.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan