Reciever & Speakerset

• Onderwerp starter Onderwerp starter ToasT
  • Startdatum Startdatum
Lap, PlatteTV heeft die Denon niet op voorraad en heeft geen idee wanneer deze zal binnen zijn.
Eens een lokale handelaar aangeschreven, staat op zijn website alvast aan een goeie prijs.

Het is niet eenvoudig om beide receivers 1:1 te vergelijken, zelfs niet op de Denon website omdat de tabellen met features hier en daar net anders opgemaakt zijn. Maar op het eerste zicht krijg je bij de 2700 een beetje meer vermogen per kanaal tov de 1600. De 2700H moet het vooral van de hdmi 2.1 certificatie hebben.

Als je lange hdmi kabels aanschaft, neem dan er die zeker het 'premieum' label dragen. Ze zijn duurder, maar zouden voor grotere afstanden ook beter zijn. Dit zoek je best eens op.

Verder nog een goed advies: vermijd AUB die webshop(doubble....) Er is een redenen dat die uit de tweakers pricewatch is gesmeten. Mijn review van de shop vind je hier terug. 99% van de positieve reviews op tweakers is fake. De echte herken je meteen ;)
double point ja die mannen hebben mij ook al een keer laten wachten, 3 weken na besteldatum pas een eerste degelijke reactie van gehad..
Vooral slechte service en een speaker van rond de 650 euro smijt je toch niet gewoon de deur binnen wanneer je er op staat te kijken (misschien eerder de delivery guy zijn fout, tja). Beter af bij coolblue of bol of amazon voor dit soort aankopen.

@ToasT ik zou de dolby atmos modules laten, een simpele 5.1 is al moeilijk genoeg degelijk af te stellen. Je kan later nog upgraden als je het nodig vind. Heb het ook geprobeerd, maar het effect viel zwaar tegen.

double point ja die mannen hebben mij ook al een keer laten wachten, 3 weken na besteldatum pas een eerste degelijke reactie van gehad..
Vooral slechte service en een speaker van rond de 650 euro smijt je toch niet gewoon de deur binnen wanneer je er op staat te kijken (misschien eerder de delivery guy zijn fout, tja). Beter af bij coolblue of bol of amazon voor dit soort aankopen.

@ToasT ik zou de dolby atmos modules laten, een simpele 5.1 is al moeilijk genoeg degelijk af te stellen. Je kan later nog upgraden als je het nodig vind. Heb het ook geprobeerd, maar het effect viel zwaar tegen.

Ik kreeg pas reactie toen ik de eigenaar zijn naam in de review had vermeld, toen ging het ineens wél allemaal vlotjes. Betreffende de atmos modules, kan ik enkel gelijk geven.. heb er ook, maar het wow-effect is er toch niet :)

Email gekregen van de lokale winkel. Alles van Denon en Marantz duurt tot 4 weken voor iets binnen is 😖

Dat zou nog vrij snel zijn.. Er is wereldwijd een tekort aan onderdelen voor elektronica..
Ik denk dat momenteel bij alle receiverproducenten er leveringsproblemen zijn. En het ziet ernaar uit dat het nog wel een tijd gaat duren.

De reden is trouwens niet Corona (zoals de meesten denken) maar een watertekort waardoor ze de machines om chips te maken niet gekoeld krijgen.

Terug
Bovenaan