Random internet disconnects

Mr Syphon

New member
Ik heb sinds 2 maand een nieuwe pc maar nu heb ik het irritante probleem dat men internet random weg valt.
hier valt geen vast patroon op te maken, sommige dagen geen problemen en soms kan dit 10 minuten lang weg vallen en terug connecteren.
het lijkt me geen probleem te zijn bij mijn modem aangezien ik geen issues heb met de tv ( via proximus ) of gsm.
op vorige pc heb ik hier nooit geen problemen mee gehad.

moederbord: ASUS TUF GAMING B460-PLUS met windows 10
pc is verbonden met kabel, dus geen wifi.
 
kabel van de modem tot aan de muur ligt er nog maar 1.5 jaar denk ik, zou het dan het stukje van de muur tot aan pc zijn ?
maar kan toch niet echt van een slecht contact zijn ? aangezien ik soms dagen geen probleem heb?
 
Het is gewoon vreemd dat enkel de pc verbonden met de kabel problemen heeft.
Dus is het best dat je alles overloopt om zeker te zijn. Een andere kabel proberen is een simpele oplossing.
 
Ik heb hier een powerline adaptor naast de pc, en die dan met elkaar verbonden met een kabel. Zelfde probleem, vooral merkbaar bij MS Teams: alles stopt gewoon, geen pop-up ofzo. Webbrowser kan dan ook met niets verbinden.

Kabel uitgetrokken en via wifi werkt alles.

Dus eens kijken voor een nieuwe kabel zeker.
 
drivers updaten van je moederbord.

Ik had het ook en bij installatie waren standaard windowsdrivers geïnstalleerd, deze van moederbord dan geïnstalleerd en sindsdien geen probleem meer.
 
Terug
Bovenaan