Can't Solve Quotering toevoegen in een edit

Avi

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik mis waarschijnlijk iets eenvoudigs maar is het mogelijk om de quoteringsfunctie te gebruiken tijdens een edit?

Bijvoorbeeld; ik merk na het maken van een post nog iets interessant op in de thread en wil dat als een quote toevoegen in de edit. Ik klik op de "quote" knop van de desbetreffende posts, maar dan heb ik geen "insert quotes" optie tijdens het editten van mijn eigen post.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik mis waarschijnlijk iets eenvoudigs maar is het mogelijk om de quoteringsfunctie te gebruiken tijdens een edit?

Bijvoorbeeld; ik merk na het maken van een post nog iets interessant op in de thread en wil dat als een quote toevoegen in de edit. Ik klik op de "quote" knop van de desbetreffende posts, maar dan heb ik geen "insert quotes" optie tijdens het editten van mijn eigen post.
Een edit reason kan ook wel interessant zijn naar andere users toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik klik op de "quote" knop van de desbetreffende posts, maar dan heb ik geen "insert quotes" optie tijdens het editten van mijn eigen post.

Iemand heeft ooit deze vraag op het xenforo forum gevraagd:
Just to clarify, inserting quotes via multi-quote when editing is not a targeted process/feature. The "insert quotes" button in quick reply is explicitly supposed to be for that.

Ik zou wel es kunnen vragen waarom het dan niet werkt via de gewone "Reply" als edit open staat, misschien is dat in de loop van de jaren gebroken (was "gefixed" in 2018 maar met een heel vage beschrijving dus ik weet niet goed wat hun fix dan eigenlijk was).

Een edit reason kan ook wel interessant zijn naar andere users toe.
*edit* Kan je er zelf bijzetten toch? :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Avi
Ik mis waarschijnlijk iets eenvoudigs maar is het mogelijk om de quoteringsfunctie te gebruiken tijdens een edit?

Bijvoorbeeld; ik merk na het maken van een post nog iets interessant op in de thread en wil dat als een quote toevoegen in de edit. Ik klik op de "quote" knop van de desbetreffende posts, maar dan heb ik geen "insert quotes" optie tijdens het editten van mijn eigen post.
Ik doe dan een quick reply op de post, kopieer het citaat, edit en plak het er dan in.
Als je echter een citaat in een post edit, zal de geciteerde gebruiker geen melding krijgen van een citaat.
 
Als je echter een citaat in een post edit, zal de geciteerde gebruiker geen melding krijgen van een citaat.
Dit is blijkbaar zelfs een v/d kernredenen waarom het momenteel wat knullig werkt. Als ze dit zouden "fixen" dat quoten in een edit wel kan, blijft het probleem dat de gequote persoon geen alert krijgt en dat is iets dat ze niet willen/kunnen (is blijkbaar zeer zwaar UX en/of anti-spam/anti-abuse related, bvb in Discord gaat taggen bij edits ook niet en is dat working as designed/intended) fixen. Dus daarom zien ze liever een verse reply ipv een edit 🤷‍♂️

(dit is een tl;dr van een zeer lange discussie dat over meerdere jaren spant + een hoop technische mumbo jumbo uitgeknipt :D )
 
Terug
Bovenaan