Billekiller
New member
Hallo allemaal,
Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen.
Met pc's ineen te steken heb ik ervaring, maar met de hardware zelf te kiezen niet echt.
De cpu die ik al heb is een AMD Ryzen5 5600x.
Het moederbord een MSI MPG B550 Gaming Plus.
De huidige GPU (tot de prijzen van de 3000 reeks terug normaal worden) is een GTX 1650.
Uiteindelijk gaat hier een RTX 3070 in komen.
Qua RAM was ik aan het denken aan 2 latjes van ofwel 8 of 16 Gb. (dus in totaal 16 of 32 Gb)
Maar nu is mij grote vraag, welke?
Is 32 Gb nuttig/nodig?
Welke snelheid is nodig, welke snelheid werkt het beste samen met de rest van mijn onderdelen?
Welk merk is het beste prijs/kwaliteit?
Qua budget zou ik het liefst rond de €150 blijven, maar als je iets weet dat fantastisch goed samen gaat met de rest van de hardware voor een stuk meer, hoor ik dat ook graag uiteraard.
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen.
Met pc's ineen te steken heb ik ervaring, maar met de hardware zelf te kiezen niet echt.
De cpu die ik al heb is een AMD Ryzen5 5600x.
Het moederbord een MSI MPG B550 Gaming Plus.
De huidige GPU (tot de prijzen van de 3000 reeks terug normaal worden) is een GTX 1650.
Uiteindelijk gaat hier een RTX 3070 in komen.
Qua RAM was ik aan het denken aan 2 latjes van ofwel 8 of 16 Gb. (dus in totaal 16 of 32 Gb)
Maar nu is mij grote vraag, welke?
Is 32 Gb nuttig/nodig?
Welke snelheid is nodig, welke snelheid werkt het beste samen met de rest van mijn onderdelen?
Welk merk is het beste prijs/kwaliteit?
Qua budget zou ik het liefst rond de €150 blijven, maar als je iets weet dat fantastisch goed samen gaat met de rest van de hardware voor een stuk meer, hoor ik dat ook graag uiteraard.
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Laatst bewerkt: