Proefpersoon

Operator 13

New member
Iemand ervaring als proefpersoon voor Pfizer ? Ik zou 21 nachten verblijven als proefpersoon en aangezien ik toch verlof heb zou dit wel een mooie bijverdienste zijn 😉 of is dit te mooi om waar te zijn een vergoeding van 6000 euro belastingsvrij?

Heb het al 2x gedaan voor medicatie. Vergoeding is idd belastingsvrij. Ook een goede manier om je eens tegen betaling te laten screenen. Heb al een paar keer gehoord dat bepaalde kandidaten niet door de screening geraken omdat ze daar voor de eerste keer gediagnosticeerd worden door een bepaalde (zelfdzame) ziekte.

Een contract zoaks hierboven wordt gezegd is dat niet echt. Je tekent een document voor kennisname van het onderzoek waar alle info over het onderzoek instaat, wat bepaalde bijwerkingen waren bij voorgaande onderzoeken, welke info ze over gaan delen...

Je mag ook tijdens het onderzoek gewoonweg stoppen , dus absoluut geen verplichting nadat je iets getekend hebt.

Heb het al 2x gedaan voor medicatie. Vergoeding is idd belastingsvrij. Ook een goede manier om je eens tegen betaling te laten screenen. Heb al een paar keer gehoord dat bepaalde kandidaten niet door de screening geraken omdat ze daar voor de eerste keer gediagnosticeerd worden door een bepaalde (zelfdzame) ziekte.

Een contract zoaks hierboven wordt gezegd is dat niet echt. Je tekent een document voor kennisname van het onderzoek waar alle info over het onderzoek instaat, wat bepaalde bijwerkingen waren bij voorgaande onderzoeken, welke info ze over gaan delen...

Je mag ook tijdens het onderzoek gewoonweg stoppen , dus absoluut geen verplichting nadat je iets getekend hebt.
Maar je tekent wel gewoon een document dat je de producent niet verantwoordelijk kan stellen voor eender welke bijwerking he.

Ja die geldbedragen zijn altijd wel aanlokkelijk hé. ik heb er ook al een paar keer over nagedacht omdat ik anders toch niet zoveel aan de maatschappij kan bijdragen, terwijl medicijnen testen natuurlijk wel een nuttige bijdrage kan zijn... Ze zeggen ook allemaal (op hun website) dat de medicijntesters pas in een latere fase komen, wat de veiligheid van het medicijn voor testers moet impliceren. Maar toch... Het blijft een risico. Zal je er op slag van dood vallen, waarschijnlijk niet, maar feit is dat dat medicijn nog steeds getest moet worden.

Hoe zit het dan met de vergoeding als ge vroegtijdig afhaakt, ge wordt gewoon per dag/week betaald? Ik wist trouwen niet dat die bedragen echt zo hoog konden oplopen, maar ok, als ge al 3 weken aan een stuk ergens moet verblijven dan offert ge sowieso al veel kostbare tijd op en mag daar natuurlijk (los van de risico's, al zou ik die nooit té hoog inschatten) iets tegenover staan.

Ik heb tijdens mijn studententijd een paar onderzoeken meegedaan.
Je krijgt op voorhand een uitgebreide uitleg over het type medicatie, het aantal medische handelingen, etc.
Ik koos altijd producten die al bij mensen waren getest en nooit zaken die mij niet aanstonden (bloedverdunners etc.).

De controles zijn zeer streng, ik heb ooit de volledige vergoeding van een studie gekregen omdat er een paar uur voor de test zou starten een bijwerking aan het licht was gekomen in een andere studie. De commissie die de studies goedkeurt legt die dan meteen stil omdat die bijwerking niet is opgenomen in de aanvraag van die studie (in dit geval was de bijwerking dat je makkelijker zou verbranden).

Ik denk dat ik een 10-tal studies heb meegemaakt en het ergste van bijwerkingen was wat hoofdpijn (maar dat kan ook aan de omgeving liggen natuurlijk). Van anderen heb ik weet van een ernstiger geval, maar daar was ik niet bij.

Besef wel dat 21 dagen opgesloten zitten na een tijdje heel erg saai gaat worden, ik heb max 5 dagen binnen gezeten.

Hoe zit het dan met de vergoeding als ge vroegtijdig afhaakt, ge wordt gewoon per dag/week betaald? Ik wist trouwen niet dat die bedragen echt zo hoog konden oplopen, maar ok, als ge al 3 weken aan een stuk ergens moet verblijven dan offert ge sowieso al veel kostbare tijd op en mag daar natuurlijk (los van de risico's, al zou ik die nooit té hoog inschatten) iets tegenover staan.
Uw vergoeding wordt dan herbekeken afhankelijk van hoe lang ge dan juist hebt meegedaan.

Het is trouwens niet van, hoe 'zwaarder' de testen, hoe meer vergoeding. Er wordt alleen gekeken naar hoelang het hele onderzoek juist duurt. Het is meestal niet alleen de opname zelf. Je kan bv. om de zoveel tijd terug moeten komen voor bloedafname enzovoort.

Heb er ene van 3 dagen gedaan met aantal bezoek dagen daarna en dat was 1500 en heb ene gedaan van 5 dagen met stuk of 6 dagen bloedafnames erna en dat was 1800.

Er zijn trouwens ook heel veel Nederlanders die hiervoor naar Belgïe komen want daar is het niet belastingsvrij.

De hoogte van de vergoeding hangt af van de tijd en het aantal medische handelingen (ecg's, bloedafnames, ...). Het risico (bijvoorbeeld first in human medicatie) is geen factor in de berekening van het bedrag.

Er wordt ook over gewaakt dat je niet elke week in een ander onderzoek zit. Ik weet niet leer vanbuiten hoeveel, maar er zit een minimum tijd tussen deelnames.

Ik heb het ook ooit eens gedaan, voor een medicatie voor een aandoening die ik had dus kwam goed uit.
En kon het combineren met het werk, dat maakte het nog wat makkelijker.

Na 2/3 van de studie zijn ze ermee gestopt omdat ze voldoende informatie hadden maar ze betaalden wel alles uit. Lekker.
De meesten die daar toen zaten waren wel beroepsproefpersoon of zo, die deden dat vaker. En werklozen.

Vond het wel vrij zwaar. Vroeg opstaan, lang niet eten (pas namiddag, ervoor nuchtere maag), pas rond middernacht mogen gaan slapen, altijd hetzelfde eten dat op moest.

Terug
Bovenaan