PlayStation Showcase - Mei 2023

Ik vind remakes vooral nuttig voor PS3 (of PS1 en 2) spellen die nog geen PS4/PS5 versie hebben of waar de graphics van verouderd zijn. De Resident Evil remakes zijn remakes van oude spellen dus daar is dat op zich geen slecht idee, en dat zorgt ervoor dat een nieuwe generatie gamers van die spellen kan genieten.

Wat bedoel je eigenlijk met gouden tijdperk? Want qua keuze en toegankelijkheid alleen al, is het nog nooit zo breed geweest. Sure veel remakes, maar ook belachelijk veel originele concepten, enkel niet te vinden in die "AAA wilt eigenlijk een film zijn" markt.

Dat tijdperk in je tienerjaren dat je weggeblazen werd door de ene na de andere ervaring ligt natuurlijk wel voor de meeste achter ons.

Geen idee waarom Sony deze nu niet heeft getoond.
Omdat Sony dat nooit doet? Dacht je echt dat dit alles is dat Sony nog heeft? Dat is nu toch al een paar jaar dat zij enkel maar tonen wat ongeveer binnen ene jaar gaat uit komen. Bij MS doen ze het inderdaad anders, daar tonen ze alles waar ze aan bezig zijn en dan moet je 8 jaar wachten eer het er is, is dat veel beter dan? :p

Omdat Sony dat nooit doet? Dacht je echt dat dit alles is dat Sony nog heeft? Dat is nu toch al een paar jaar dat zij enkel maar tonen wat ongeveer binnen ene jaar gaat uit komen. Bij MS doen ze het inderdaad anders, daar tonen ze alles waar ze aan bezig zijn en dan moet je 8 jaar wachten eer het er is, is dat veel beter dan? :p
Uit de toon van The Snitch bleek dat het om games gaat die zelfs binnen aanzienbare tijd zouden uitkomen. De trailers zouden zelfs al gemaakt zijn. Daarom dat het een beetje vreemd is.

Uit de toon van The Snitch bleek dat het om games gaat die zelfs binnen aanzienbare tijd zouden uitkomen. De trailers zouden zelfs al gemaakt zijn. Daarom dat het een beetje vreemd is.
8 Juni is summer game fest, daar wordt ook vaak het een en ander getoond, zal mss gewoon gehouden zijn voor dan ook iets te kunnen tonen. Aangezien het spreekt over een PC port is het ook niet echt iets nieuw en iets dat in de Showcase thuis hoort of moet thuishoren...

Edit: Ik verwacht daar ook wat meer Death Stranding 2 nieuws.

Wat bedoel je eigenlijk met gouden tijdperk? Want qua keuze en toegankelijkheid alleen al, is het nog nooit zo breed geweest. Sure veel remakes, maar ook belachelijk veel originele concepten, enkel niet te vinden in die "AAA wilt eigenlijk een film zijn" markt.

Dat tijdperk in je tienerjaren dat je weggeblazen werd door de ene na de andere ervaring ligt natuurlijk wel voor de meeste achter ons.
Less is more natuurlijk. Is niet omdat er veel meer keuze is nu dat het beter is. Los uit het hoofd over franchises waar iedereen los op ging:
Command & Conquer
Medal of honour
Uncharted (en nee geen remake bullshit)
Resident evil maar dan de eerste 4
Bully
GTA
Age of empires (wederom de originele gameplay)
Dungeon keeper

En er zijn er natuurlijk nog veel meer

Less is more natuurlijk. Is niet omdat er veel meer keuze is nu dat het beter is. Los uit het hoofd over franchises waar iedereen los op ging:
Command & Conquer
Medal of honour
Uncharted (en nee geen remake bullshit)
Resident evil maar dan de eerste 4
Bully
GTA
Age of empires (wederom de originele gameplay)
Dungeon keeper

En er zijn er natuurlijk nog veel meer
Duik eens de indie wereld in en laat je verrassen.

- Hades ( 2 is in de maak )
- Hollow Knight ( 2 is in de maak )
- Disco Elysium

Om 3 snelle voorbeelden te geven van games die de meest AAA games gewoon omver blazen.

Ik had een gerucht gelezen van demon souls op pc nuja geen idee waar ik dat gelezen heb en of het een betrouwbare bron was

Ik had een gerucht gelezen van demon souls op pc nuja geen idee waar ik dat gelezen heb en of het een betrouwbare bron was
Stel u voor da ze in eens random Bloodborne PC port droppen uit het niks xD Demon's zou ook wel cool zijn.

Demon Souls komt sowieso, de Bluepoint versie toch. Steek ik mijn hand voor in het vuur. Of dat dit jaar is, of 2027..

Zal sowieso ook wel gebeuren voor de Bloodport.. :p

Demon Souls komt sowieso, de Bluepoint versie toch. Steek ik mijn hand voor in het vuur. Of dat dit jaar is, of 2027..

Zal sowieso ook wel gebeuren voor de Bloodport.. :p
Zou het nog wel mooi vinden moesten zijn nu de PC port aan het doen zijn om ervaring op te doen en nadien BB te remasteren en naar PC en PS5 te brengen. Ze hebben de ervaring en de klasse, en ondertussen is BB toch weer net een paar jaartjes ouder.

BB port komt volgens mij ook wel, eens Sony het vervolg heeft geopteerd van Fromsoftware en ze goed weten wat voor media ze er nog voor willen produceren. Zie bvb The Last of Us serie. Een film. Animé.

Het zal alvast worden aangekondigd, wanneer ik er eindelijk eens aan begin :p

De show was wel underwhelming te veel indy games, een paar exclusive games en dan spider-man 2 dunno we zijn beter gewend van Sony vond ik als je het vergelijkt met vroeger.

En vroeger was iedereen aan het klagen dat sony de indies niet voldoende promoot... :unsure:

Persoonlijk liever zo dan van die domme kut CGI trailers waar ze niets tonen, en dan nog jaren in ontwikkeling moeten zijn... looking at you Elder Scrolls VI...

Puur qua show was het zeker niet slecht. Maar voor een ps5 showcase vond ik het inderdaad ook underwhelming. Sony heeft de lat dan ook zeer hoog gelegd qua showcases. En omdat we al 2 jaar géén showcase hebben gehad, had ik meer first party verwacht. Als dit een state of play was geweest, zou iedereen zeggen, wow amazing. Maar voor showcases zijn er nu éénmaal andere verwachtingen...

Tkan niet elk jaar champagne zijn eh seg. Genoeg games op de markt. Ik heb nen eindeloos groeiende backlog, mij maakt het echt niet uit ze dat Sony zelf keer een rustiger jaar heeft. Gamen draait toch niet alleen rond first party games? Tegen September Spiderman 2 se en wrs eind dit jaar of begin 2024 nog Tekken 8, meer dan genoeg voor mij van Sony. Ik heb dit jaar al RE4, Wo Long, Jedi, Zelda TotK en Diablo IV gehad. Wie weet wat komt er nog bij... Ik heb persoonlijk echt geen tijd om mij te vervelen ze.

Edit: Ahja er komt ook nog zo een klein gameke uit binnenkort dat mss nog wel interessant is. Final Fantasy XVI of zo iets..?? huehue

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan