Pc upgrade

Gr3c0

Active member
Hallo

Ben zo wat aan het rondzien of het interessant is om mijn systeem te upgraden.

We spreken dan alleen maar over de cpu, mobo en geheugen

Huidige systeem is nu een Ryzen 5 2600, ASRock b450 pro4 & 2x8gb ddr4 3000

Megekko

Liefst rond de 500 € max 550, nu zit ik al iets boven de 600€, mss kijken voor ander geheugen? En ja ik doe terug de overstap naar Intel.

Grtz
 
Ik zou dan eerder voor een Ryzen 5600x gaan en het ram uit uw selectie nemen. Dan kan je je moederbord behouden, is weer wat geld uitgespaard.
 
Mijn mobo is compatibel met een Ryzen 5600x?

Supports AMD AM4 Socket Ryzen™ 2000, 3000 and 5000 Series Desktop Processors

Je zal wss wel eerst een BIOS update moeten uitvoeren zodat de 5000 reeks werkt. Ondersteunt officieel wel max 3200 Mhz geheugen, online zijn er mensen waar 3600 Mhz perfect werkt. Al is er niet zo'n wezenlijk voelbaar verschil tussen 3000 en 3600 Mhz, bij verschillende online benchmarks praten we over in game een verschil van +- 8-10 fps.
 
Inpikkende op de eerste vraag "aan het zien of het interessant is om mijn systeem te upgraden."

Naar mijn mening : Nope.

Komt echter wel de vraag bij kijken : Wat doe je met je pc? Mijn antwoord is gestoeld op de aanname dat je een "gewone" pc gebruiker bent. Wat gamen en voor de rest niet veel speciaals.
 
Alvast bedankt voor jullie oprechte meningen over het wel of niet upgraden.

De pc is bedoelt voor gaming zoals , Modern Warfare, Cold War, The Division 2 & eventueel The Sims 4 (1080p)

Ondertussen is de beslissing al gevallen, ik dacht van waarom nu niet direct kijken voor nieuw cpu, mobo & geheugen (toekomst gericht denkend)

Ik heb dan toch de Ryzen 5 5600x aangeschaft in combinatie met een MSI B550 Tomahawk & G.Skill 2x8Gb DDR4 3600Mhz CL16

Qua performance boost merk ik toch wel een groot verschil in games (alleen nog maar MW getest). De settings stonden op low om toch aan 100fps te geraken (warzone), dat lukte niet altijd :confused:, fps varieerde tussen 70fps & 90fps

Nu staan de settings op normaal/high & haal ik een 120+fps tot 140+fps, dan spreken we nog niet van Multiplayer, daar haal ik nu soms 180+fps waar ik daarvoor maar 140+fps haalde (opzich ook niet slecht)

Ik heb het gevoel dat die RTX 2060 nu eindelijk tot zijn recht komt, in combinatie met mijn 2600+ was dat toch niet het geval.

Nu nog een RTX 3060TI & een M.2 SSD PCIe 4.0 🤤
 
Terug
Bovenaan