Auto Parkeerretributie terecht of onterecht

Klein vraagje


Ik woon dus 2.5j in een appartement zonder staanplaats en ben dus genoodzaakt om de publieke parkeerplaatsen voor mijn appartement te gebruiken. Toen ik in mijn appartement trok heb ik gebeld naar de gemeente voor een bewonerskaart maar ze hadden gezegd dat deze niet nodig is. (Ze hadden niet gezegd of dit tijdelijk of permanent was) en nu 2.5j later heb ik een parkeerretributie gekregen.
Nu ben ik dus te koppig om deze te betalen ook al is het maar 12.5euro. Met de prijzen van tegenwoordig is ook elke boete pijnlijk. Ik heb vervolgens wel een bewonerskaart gekregen omdat ze nu ineens zeggen dat deze wel nog uitgegeven worden maar dat het binnen een jaar wel wordt afgeschaft.
Maar genoeg geluld, ben ik nu verplicht om deze te betalen? Ik stond pal voor mijn appartement maar had geen blauwe kaart gelegd.
Ik zou zeggen als ik kan bewijzen dat mijn adres daar al 2.5j lang staat dat deze geschrapt kan worden? De gemeente doet moeilijk.
 
Als je een boete kreeg dan moet er een bord staan.
Indien dat bord er stond toen je de boete kreeg dan is de boete terecht...
 
Waarom zou je überhaupt denken dat je een parkeerboete niet zou moeten betalen omdat je voor uw appartement stond? Je haalt zelf aan dat het om een publieke parkeerplaats gaat dus die 2 zaken hebben 0,0 met elkaar te maken. Je gaat gewoon moeten betalen.
 
Het gaat erom dat ze 2.5j geleden tegen mij hebben gezegd dat een bewonerskaart niet nodig is (wat ik overigens niet kan bewijzen aangezien het via de telefoon is gezegd) en dat ze nu afkomen dat ik er wel 1 nodig heb. Dus de enige reden waarom ik de boete heb is omdat ik 2.5j geleden geen bewonerskaart heb gekregen.
 
Het gaat erom dat ze 2.5j geleden tegen mij hebben gezegd dat een bewonerskaart niet nodig is (wat ik overigens niet kan bewijzen aangezien het via de telefoon is gezegd) en dat ze nu afkomen dat ik er wel 1 nodig heb. Dus de enige reden waarom ik de boete heb is omdat ik 2.5j geleden geen bewonerskaart heb gekregen.
Aangezien je niets kan bewijzen vloek je eens op degene die je die info heeft gegeven, vloek je eens op jezelf om dat niet schriftelijk te vragen en betaal je nadien je boete om erger te voorkomen.
 
Het gaat erom dat ze 2.5j geleden tegen mij hebben gezegd dat een bewonerskaart niet nodig is (wat ik overigens niet kan bewijzen aangezien het via de telefoon is gezegd) en dat ze nu afkomen dat ik er wel 1 nodig heb. Dus de enige reden waarom ik de boete heb is omdat ik 2.5j geleden geen bewonerskaart heb gekregen.

nochtans zijn zulke dingen normaal gemakkelijk terug te vinden, al is het aan de hand van verkeersborden of door zones op te vragen via stad
 
Aangezien je niets kan bewijzen vloek je eens op degene die je die info heeft gegeven, vloek je eens op jezelf om dat niet schriftelijk te vragen en betaal je nadien je boete om erger te voorkomen.
En ben je blij dat je 2.5j fout heb kunnen parkeren zonder boete
 
Ik zou het loslaten, ik begrijp dat dit principieel wringt maar voor € 12,50 zou ik er absoluut niet aan beginnen.
 
Het gaat erom dat ze 2.5j geleden tegen mij hebben gezegd dat een bewonerskaart niet nodig is (wat ik overigens niet kan bewijzen aangezien het via de telefoon is gezegd) en dat ze nu afkomen dat ik er wel 1 nodig heb. Dus de enige reden waarom ik de boete heb is omdat ik 2.5j geleden geen bewonerskaart heb gekregen.

Er staan borden genoeg, dus je hebt geen poot om op te staan
 
Het gaat erom dat ze 2.5j geleden tegen mij hebben gezegd dat een bewonerskaart niet nodig is (wat ik overigens niet kan bewijzen aangezien het via de telefoon is gezegd) en dat ze nu afkomen dat ik er wel 1 nodig heb.
Misschien zijn de regels op 2,5 jaar veranderd?
 
Misschien zijn de regels op 2,5 jaar veranderd?
Dat doet mij denken aan een zaak jaren geleden, er stond een wagen dagenlang, op dezelfde locatie geparkeerd, en elke dag kreeg de bestuurder een extra boete in de bus. Achteraf bleek die persoon dus dood in zijn wagen te liggen achter het stuur, maar niemand had dit opgemerkt. Ondertussen stroomden de boetes dus gewoon binnen.

Uiteindelijk heeft men achteraf toen wel beslist dat de familieleden, de boetes niet moesten betalen. Ik geloof dat dit ergens in Australië was, maar ik ben niet meer zeker.
 
Als je een boete kreeg dan moet er een bord staan.
Indien dat bord er stond toen je de boete kreeg dan is de boete terecht...
Een bord moet er niet altijd staan. Zoals in Leuven is zo goed als alles binnen de ring blauwe zone. Had me geparkeerd 2 straten van ziekenhuis omdat men vriendin toen moest bevallen volgende lag er een boete. Nergens een bord te bespeuren na opzoeken ben ik te weten gekomen dat dus alles binnen ring blauwe zone is...
 
Aan het begin van die blauwe zone staat er dan toch een bord?
Wss wel heb het ook betaald. Maar tis niet omdat ik van de ring afsla en eerste straat dat ik dat bord gezien heb dat ik er 6straten verder nog aan denk. Dus zelf vind ik het zonde dat niet in elke straat staat want dat had ik toen wel bekeken.
 
Terug
Bovenaan