Internet packet loss waardoor connection lost

vdwalle_jos

New member
Hey,

Sinds kort heb ik tijdens het spelen van spelletjes op mijn pc nogal vaak last van disconnects.
Heb dan via pingplotter eens gekeken waar het precies misloopt en het probleem is volgens mij de packet losses die ik zie.
In het hele rijtje van hops van mijn pc naar de server die ik ping is het altijd op hetzelfde punt waar ik de packet loss krijg.

Ik kan een fototje posten van de pingplotter, maar weet niet of dit slim is van te doen met al de ip-adressen die hier op staan :)
Kan iemand mij hier een beetje wijze in maken ?

Mvg,
Jos
 
Aan het begin van de traceroute (pingplotter dus) kunnen 192.168 adressen staan. Dat zijn IP adressen van je thuisnetwerk. De interne adressen zouden ook 10. adressen kunnen zijn, maar dat komt eerder in bedrijven voor. Als daar een hapering is moet je al zeker naar je kabel/wifi of een switch of router in huis gaan kijken. In dit geval heeft je provider er mogelijk niks mee te maken.
Zit de hapering vlak daarna dan zou het de bekabeling van de straat naar je huis kunnen zijn, of een probleem met de bekabeling of apparatuur in de straat zelf. Hiervoor ga je dan wel beter je provider contacteren om te kijken waar het probleem juist zit.
Zit de hapering nog verder kan het vanalles zijn. Dan is het probleem waarschijnlijk ook veel algemener, maar ik acht de kans daarop nogal klein.

En nog iets: je verbinding gaat toch net over een VPN of zo? Dat durven ze tegenwoodig wel eens bij een antivirus verkopen. En hoewel het op zich geen kwaad kan is het natuurlijk een mogelijke extra bron van problemen.
 
Terug
Bovenaan