Overal ter wereld proberen ze in te loggen op mn FB

TRUMP

Active member
Ik krijg om de 2 dagen melding op mijn FB dat er proberen in te loggen werd van uit Filipijnen, Nigeria, Vietnam, USA....

tijdje geleden werd ook malwere gevonden op mijn pc, waarna ik hem meteen heb geformatteerd en windows herinstallatie.

nu ook FB wachtwoord gereset, maar toch proberen ze in te loggen...

Ik vermoed dat ze via een cookies systeem proberen in te loggen, of ze weten gewoon mijn mail adres.

Wat doe ik nu best? Een nieuw mail adres maken, en deze als primair instellen in FB ? en m'n vorige mail adres verwijderen?
Dat zou toch moeten een oplossing bieden neem ik aan?

Mja, [email protected] is misschien wel niet de beste keuze, neen :)
In alle gekheid: gewoon 2FA enablen (bij voorkeur met een authenticator app of passkey) en je hoeft je er niets van aan te trekken. Hoe ben je er zelfs van op de hoogte ? Volgens mij worden failed login attempts niet telkens doorgemaild toch ? Ik denk dat elke account constant onder vuur ligt van hackers die gelekte databases (zie haveibeenpwnd) proberen uit te buiten.

ik krijg telkens bij mijn MELDINGEN , dus rechts bovenaan, zelfde knop als bv iemand een reactie post of mij tagt,
krijg ik daar melding "er werd getracht in te loggen, maar we hebben de poging geblokkeerd". En als je daarop klikt, zie je dan van waar.

Mijn windows pc was dus gehackt, en ik dacht na de format, dat alles ok was.
Echter hadden de hackers al via een META account in mijn istagram geraakt, en aangezien instagram en facebook connected zijn... vreesde ik het ergste.

Door mijn instagram te verwijderen, heb ik meteen ook het gekoppelde meta account, die ze vreemd genoeg IN mijn FB en instagram hadden gekoppeld, ook zo kunnen verwijderen.

Ik heb dus nu een FB met een EIGEN meta account er in gelinkt (zo ben ik al zeker dat ze geen 2e meta account er meer in kunnen koppelen). en wachtwoord veranderd. dus ik dacht safe te zijn.

Echter proberen ze nog steeds in te loggen blijkbaar. Hoe is dit mogelijk, nu ik een nieuw wachtwoord heb , is mij een raadsel...!

Het enige wat ik kan vermoeden is dat ze een soort cookie uit mijn windows account hebben, waar mijn "login gegevens" van FB staan in opgeslagen,en dat ze het wachtwoord niet meer nodig hebben.
(ahja, want op mijn GEKENDE APPARATEN moet ik dus ook nooit meer wachtwoord ingeven).

Dus ik vrees dat ze op die manier doen. Vandaar ook mijn lichte vrees dat een nieuw email adres ook geen soelaas zou bieden?
Of moet ik het toch maar es proberen.

Moet natuurlijk wel zorgen dat ik mezelf niet uitsluit.

Mogelijk heeft die malware op uw pc een cookie gestolen waarmee men nu MFA probeert te omzeilen.
Ga naar wachtwoord en beveiliging in het meta accountcentrum. Klik op "waar u bent aangemeld" en meld u via die weg op alle toestellen af.
Dan op uw eigen pc terug inloggen en wachtwoord wijzigen (in iets dat je nog niet gebruikt hebt!). MFA activeren als dat nog niet actief is (tweetrapsverificatie op diezelfde wachtwoord en beveiliging pagina).

Mogelijk heeft die malware op uw pc een cookie gestolen waarmee men nu MFA probeert te omzeilen.
Ga naar wachtwoord en beveiliging in het meta accountcentrum. Klik op "waar u bent aangemeld" en meld u via die weg op alle toestellen af.
Dan op uw eigen pc terug inloggen en wachtwoord wijzigen (in iets dat je nog niet gebruikt hebt!). MFA activeren als dat nog niet actief is (tweetrapsverificatie op diezelfde wachtwoord en beveiliging pagina).
Ok heb me nu eens overal uitgelogd,
en ja ik zag dat ik me zelfs op mijn eigen GSM nu voor het eerst via whatsapp code moest ontvangen om na mn wachtwoord invoer, te kunnen inloggen.
dus de 2FA is nu actief.

Maar dat was het al een week ofzo, die 2FA, heb ik aangezet na dat ik had vastgesteld dat mijn PC, voor de format, geinfecteerd was.

Dus ik vrees dat ik nog steeds pogingen ga ontvangen hoor, om in te loggen.
Ik ga toch maar eens een 2e mail adres aanmaken zeker, enkel te gebruiken voor FB, en deze als primair zetten, en hopen dat het zo zal opgelost zijn?

Maar pogingen zijn ook geen probleem en kan je niets aan doen. Daar moet je ook niets van aantrekken want je kan onmogelijk ervoor zorgen dat uw gelekt mailadres niet meer proberen te gebruiken voor in te loggen

Maar pogingen zijn ook geen probleem en kan je niets aan doen. Daar moet je ook niets van aantrekken want je kan onmogelijk ervoor zorgen dat uw gelekt mailadres niet meer proberen te gebruiken voor in te loggen
Ja maar als mijn gelekt mail adres niet meer gelinkt is aan mijn FB account,
dan zouden ze ook niet meer kunnen pogingen doen.

Maar ik weet dus niet 100 % zeker of dit gaat helpen, want tegenwoordig, als ze die desbetreffende cookie in handen zouden hebben, hebben ze maar naar een browser te gaan, zien ze daar mijn avatar van mijn FB account, en hebben ze er maar op te klikken.

Net zelf getest trouwens: ik had overal uitgelogd, en zie, op mijn PC stond mijn avatar al meteen klaar als ik naar facebook.com ging, moest ik er enkel nog op klikken en wachtwoord ingeven. (uiteraard gevolgd door de 2FA).

Maar er was dus nergens nog sprake van een login of mail adres.

vandaar mijn lichte vrees, dat dit niet zal helpen als ik een nieuwe primair mail adres instel...

Maar ik weet dus niet 100 % zeker of dit gaat helpen, want tegenwoordig, als ze die desbetreffende cookie in handen zouden hebben, hebben ze maar naar een browser te gaan, zien ze daar mijn avatar van mijn FB account, en hebben ze er maar op te klikken.
Niet als je uitlogt op alle apparaten zoals in mijn eerdere post uitgelegd. Dan is die cookie niet meer geldig.

Terug
Bovenaan