Outright Games heeft dit jaar weer heel wat in petto

Outright Games focust op kind- en familievriendelijke spellen. Ook wij gingen al meermaals aan de slag met hun spellen, met wisselende resultaten. Ze brengen populaire franchises op kinderformaat naar het interactieve scherm, maar de diverse ontwikkelstudio's slagen er niet altijd in om een afgewerkt product af te leveren. Over de nieuwe spellen, die later dit jaar op onze minderjarige meute worden afgevuurd, kan ik nog niet oordelen. Wel kreeg ik in première enkele beelden te zien die veelbelovend zijn.

Outright Games brengt als uitgever de populairste voor kinderen bedoelde franchises naar pc en consoles. Zo kunnen de kleinsten onder ons aan de slag met diverse Paw Patrol-spellen en maken ook Blaze en de Monsterwielen en Fast & Furious Spy Racers ondertussen deel uit van het uitgebreide portfolio. Dat portfolio wordt later dit jaar nog uitgebreid, want tijdens een presentatie kondigde Outright Games een vijftal nieuwe spellen aan.



Dragons en Paw Patrol

Van DreamWorks Dragons: Legends of The Nine Realms werden de eerste beelden getoond. Deze game verschijnt komende herfst voor alle relevante platformen en is gebaseerd op de televisieserie die ondertussen uit acht seizoenen bestaat. In DreamWorks Dragons: Legends of The Nine Realms kun je aan de slag met vier speelbare draken: Thunder, Feathers, Plowhorn en Wu & Wei. Hoewel het spel focust op spelers tot een jaar of elf, zou de Challenge Mode ervoor zorgen dat ook meer gevorderde spelers plezier kunnen putten uit de game. Je mag je alleszins verwachten aan diverse omgevingspuzzels, waarbij de unieke vaardigheden van de verschillende draken van pas komen.

De twee game in de rij is er eentje van Paw Patrol, maar deze keer in een variant van de games die we kennen. Deze keer kunnen de kleinsten karten met hun favoriete pup of met Ryder. Paw Patrol: Grand Prix wordt hiermee de vierde game waarin de schattige pups de hoofdrol stelen. Dit is de zoveelste game waarin we Mario Kart-gewijs de boel op stelten kunnen zetten, maar de ontwikkelaars claimen toch dat we met een uniek spel te maken krijgen. Net als bij de concurrentie mogen spelers rekenen op unieke vaardigheden per personage, zijn er elf tracks en kun je met vier offline spelers tegen elkaar racen in splitscreen. Paw Patrol: Grand Prix verschijnt op 30 september voor alle relevante platformen.



Justice League en Star Trek

Een van de grootste aankondigingen is Justice League: Cosmic Chaos. Daarvan kregen we niet veel te zien, aangezien de game pas in de loop van volgend jaar verschijnt. Wel is bekendgemaakt dat ook deze game voor alle platformen zal verschijnen, inclusief PlayStation 5 en Xbox Series X|S. Ontwikkelaar PHL Collective zorgt ervoor dat je zowel solo als met twee spelers aan de slag kunt, al is de multiplayer beperkt tot het offline gegeven. Daarnaast is ook bekend dat de game een pak van de bekendste superhelden zal introduceren in een grote action adventuregame en dat deze zal focussen op spelertjes vanaf tien jaar, maar op meer details is het helaas nog wachten.

Ook Star Trek is een ontzettend populaire franchise, waarvan animatieserie Star Trek: Prodigy momenteel loopt. Ontwikkelaar Tessera Studios gaat ermee aan de slag, waardoor Outright Games Star Trek Prodigy: Supernova vanaf 14 oktober kan uitgeven. Ook deze nieuwe iteratie is een action adventure waarbij tot twee spelers een groots avontuur voorgeschoteld krijgen in co-op. Hierin krijgen de hoofdpersonages voor het eerst contact met nieuwe aliens en worden er nieuwe planeten verkend. In tegenstelling tot een deel van de andere spellen, zal de originele stemmencast hun stem lenen aan deze game.

Conclusie

Outright Games heeft een aantal nieuwe spellen aangekondigd voor de kleinsten onder ons, waaronder een nieuwe Paw Patrol-game en eentje gebaseerd op DreamWorks Dragons. Naast bovenstaande spellen, was er ook nog plek voor wat kleinere zaken, waaronder L.O.L. Surprise, waar ik geen hol van ken. Ook My Little Pony passeerde de revue en dit spel verschijnt al op 27 mei. Hierin ga je aan de slag met Sunny, maar ook hier zal mijn verdere bijdrage niets opleveren. Ik weet alleszins al dat mijn twee kinderen, van acht en negen, dit jaar weer naar een aantal zaken uitkijken.

Over

Uitgever

  1. Outright Games
 
Terug
Bovenaan