Op zoek naar naam van een game

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 611
  • Startdatum Startdatum
  • PC 
D

Deleted member 611

Guest
Het betreft een "boomer" retro fps waarvan ik de naam zoek. Jaar van release 2020-2022.
Ik weet niet meer zeker of het een mod of stand alone game was.
Het eerste level speelde zich af in een moerasachtig gebied, met veel plassen ondiep water, waarin een groot huis stond met verschillende gekleurde deuren.
Protagonist was een detective gok ik, of een cult jager. Het eerste wapen was een six shot revolver, je kon aparte bullets vinden in het eerste level.
Ik weet nog dat ik door een soort grot moest gaan om uiteindelijk bij het huis te geraken.
Er liepen bijna geen vijanden rond in het eerste level, je diende eerst in het huis te geraken.

Wie heeft er een idee welke game ik zoek?

Laatst bewerkt door een moderator:
De beschrijving doet me denken aan Blood maar het komt nu ook niet helemaal overeen.

Dank alvast voor de input.
Deze is het inderdaad niet, ik ga een lijstje plaatsen wat het al niet is.
Hier staan al een hele hoop steam games tussen, doch niet diegene die ik zoek.
Daarom begin ik te vrezen dat het een game is via een ander platform, of misschien vrij te donwloaden of een mod op een andere game.
Ik heb op de startpagina van BG gezocht, aangezien ik daar via reviews games durf aankopen, maar precies niet te vinden (teruggegaan tot 11/2021).

Was het wel een shooter? Obduction misschien? Soort adventure/puzzel.
Had een huis waar je niet direct binnen kon, levels in een grot, in een moeras, etc.

egs-obduction-cyaninc-s1-2560x1440-1c67b2b44d5f.jpg

Myst? Riven? Stranger's Wrath?

Far Cry 3 had ook een locatie die voldoet aan je omschrijving. Groot huis, een grot eronder, waterplassen...

Mushrooms_In_The_Deep_-_Image_6.jpg

Maar ik denk niet "retro" genoeg vermoed ik. :thinking:

Misschien ook eens op Reddit vragen: https://www.reddit.com/r/tipofmyjoystick/

Bedankt alvast aan iedereen voor de hulp.
Clive Barker's Undying ga ik eens installeren, heb die op GOG.
Obduction en FarCry 3 zijn het toch niet, te hedendaags inderdaad.

Hoe retro is je retro FPS? Jaren '90?
Excuses, mijn omschrijving qua jaartal was inderdaad veel te vaag.
Ik gok dat de game of mod op een game in 2020, 2021 of 2022 is uitgekomen.
Het eerste level was nogal somber van atmosfeer, met van die portal skies.

Ik weet nog dat er een soort barrières waren, tuinhekken als het ware, waar je over of doorheen kon kijken en zo het huis zag staan.
Je kon niet door die tuinhekken, ze waren onverwoestbaar, er zaten precies slingerplanten doorheen geweven.
Dan had je een soort "grot", niet al te hoog qua plafond, waar je kogels kon vinden voor je eerste wapen.
Er kwam telkens een bericht op het scherm bij het oprapen van ammo, "you picked up soms bullets", iets in die trend.
Google helpt mij niet echt verder, via wikipedia gisteren een lange lijst van fps games zitten uitpluizen, maar niets dat mij herkenbaar leek.

Undying en Blood Fresh Supply zijn het ook al niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
raar dat je de game retro noemt, en farcy 3 "te recent", als de game mogelijk dit jaar is uitgekomen?
bedoel je dan een meer retro look?

Terug
Bovenaan