Ongeval in Frankrijk

Brick Top

Active member
Hallo iedereen,

Een tante van mij heeft enkele weken geleden een ongeval gehad in Frankrijk. Op de autostrade is er een vrachtwagen los door de middenberm op haar rijvak geknald. (Gelukkig) vooral veel blikschade, al werd de vrachtwagenchauffeur wel overgebracht naar het ziekenhuis.

Enfin, tante goed geschrokken natuurlijk, auto volledig in kreukels, een hoop chaos ter plaatse,... Tante heeft dan de 'fout' gemaakt van geen Europees aanrijdingsformulier in te vullen (begrijpelijk gelet op de omstandigheden + tegenpartij naar het ziekenhuis). Tante heeft ook geen flauw idee van wélke politie-eenheid daar nu juist ter plaatse is geweest; geen namen, geen contactgegevens,... niets.

Uiteraard wilt haar verzekering nu pas in actie schieten van zodra zij een aanrijdingsformulier en/of proces-verbaal in handen krijgt. Hoe mijn tante dat juist moet doen, mag ze lekker zelf uitzoeken. Er werd reeds een mail gestuurd naar een adres in Frankrijk maar tot op heden zonder gevolg.

Mijn vraag aan jullie: iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe je zoiets best aanpakt?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Groeten,
B.T.
 
Met uw beste Frans eens bellen naar de politiezone die verantwoordelijk is. Navragen of ze details hebben van een ongeval van die datum en vragen hoe ge de nummerplaat van de tegenpartij kan bemachtigen. Vanaf ge dat hebt kan uw verzekeraar/makelaar verder.

Als ge een goede makelaar hebt : schakel die in.
 
Heel triestige situatie, best mail sturen,alles dat erinstaat kun je herlezen en ook bezorgen aan uw makelaar,al wat telefonisch gezegd word kan niet bewezen worden.
 
Terug
Bovenaan