Offerte vochtbestrijding kelder

TheLoveBelow

Active member
Ons huis is volledig onderkelderd waarbij de kelder ruimes half onder de grond ziten. In sommige van die ruimtes zie je vochtplekken op de ondergrondse delen.

Zie:
Op termijn zou ik in één van die ruimtes mijn thuiswerk bureau willen installeren, hiervoor hebben we iemand laten komen om het vochtprobleem na te kijken. Hij stelde vast dat het vochtprobleem goed meevalt en stelde voor om alleen de toekomsige bureauruimte aan te pakken. Om heel de kelder vochtvrij te maken ging een té grote kost zijn. De offerte om dit op te lossen komt neer op €5311,34. Deze houdt in:
  • Voorbereidende werken buiten
  • Zoutwerende afwerking STAP 1 : Voorbereiden +
    afkappen vochtige delen
  • Injectie Fassa Inject A+A+A+
  • EXTRA : Verschil maaiveld - vloerpasniveau met zout-
    en waterwerende grondlaag
  • Zoutwerende afwerking STAP 2 : Plaatsing
    dampdrukverdelend zoutmembraan
  • Zoutwerende afwerking STAP 3 : Herbepleisteren en
    enduiren
Ik heb dus totaal geen idee of dit een normale offerte is. Persoonlijk vind ik dit redelijk wat geld om een esthetisch probleem op te lossen, want gezondheidshevaar is er volgens hem niet. Wat zouden jullie hiermee doen? Ik ben sowieso van plan een 2e offerte bij een concullega aan te vragen. Een andere optie is om het gewoon zo te laten. Wij hebben nu één grote bovenverdieping waar we individuele kamers van zouden kunnen maken. Probleem hiermee is dat er geen centrale verwarming op dat verdiep aanwezig is.
 
Hoeveel lopende meter is dat dan? Ik heb 2 offertes gehad van rond de 2000 euro voor gans mijn gelijkvloers.
 
Hoeveel lopende meter is dat dan? Ik heb 2 offertes gehad van rond de 2000 euro voor gans mijn gelijkvloers.
Ik vraag mij altijd af hoe degelijk dat gedaan is bij zo goedkope offertes. Hier was heel de beneden een goeie 7k. Wel bij Murprotec, die niet goedkoop zijn, maar het is wel perfect in orde. Onder druk laten injecteren, wel dikke volle muren.
 
Terug
Bovenaan