Windows O365 - bestaande user een andere mailbox toekennen

TooChé

Well-known member
Wat is de correcte manier om een bestaande o365 user , een andere mailbox toe te kennen (of emailadres)
Wegens opsplitsen en rebranding zou een bestaande user met een ander adres moeten kunnen mailen.
Domain is toegevoegd in settings etc, dus dat ik allemaal gebeurd.

Met een alias : dan kan hij niet verzenden vanuit die alias (wat wel belangrijk is wegens commercïele redenen)
Nieuwe mailbox: moeilijk want mailboxen worden automatisch aangemaakt per user, dus hij blijft gekoppeld aan 'vorige' mailbox.
Via shared mailbox : gans gedoe om vanuit daar te kunnen verzenden

any ideas?
 
Alias toevoegen en primair maken bij het beheer van email adress types?
Heeft wel geen invloed op gebruikersnaam, dus dat blijft onveranderd

smtp (alias) vs SMTP (primary adress)
 
je kan wel verzenden vanuit een alias hoor.

vanuit een shared mailbox mailen is toch ook geen gedoe?

gewoon voor beide eenmalig het adres in het "from" veld toevoegen als je een nieuwe mail opstelt lol.
 
Terug
Bovenaan