Nieuwe monitor

Shaddix

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik zou graag mijn monitor upgraden. Voornamelijk voor productief werk: programmeren, hobbyfotografie, ...
Momenteel heb ik deze: https://tweakers.net/pricewatch/431158/dell-ultrasharp-u2515h-zilver-zwart/specificaties/

De beeldkwaliteit ben ik momenteel tevreden over, maar ik zou graag meer op mijn scherm kunnen zetten.

Ik kwam op Megekko nu deze tegen: https://www.megekko.nl/product/2077...0-x-2160-Pixels-4K-Ultra-HD-LCD-Zwart-monitor
Wat best betaalbaar is voor 4K 32" IPS. Zie ik nog ergens over?

Het plan is ook om af en toe te gamen, maar de refresh rate en input delay is hetzelfde als bij mijn huidige scherm, dus daar zie ik niet meteen een probleem mee...
 
Heb je een ultrawide overwogen?
Ik heb er vorig jaar in maart (of april) eentje gekocht voor thuiswerk en Ik kan zeggen dat dit voor productiviteit een wereld van verschil is. Ik wil nooit meer terug.
 
Heb je een ultrawide overwogen?
Ik heb er vorig jaar in maart (of april) eentje gekocht voor thuiswerk en Ik kan zeggen dat dit voor productiviteit een wereld van verschil is. Ik wil nooit meer terug.
Ja, daar twijfel ik af en toe wel over. Op het kantoor hadden we Ultrawides van Dell en dat is ook wel fijn, alleen bieden die niet echt meer verticale hoogte in vergelijking met mijn huidige.
 
Ja, daar twijfel ik af en toe wel over. Op het kantoor hadden we Ultrawides van Dell en dat is ook wel fijn, alleen bieden die niet echt meer verticale hoogte in vergelijking met mijn huidige.

Welja, ik denk dat de UW variant van een 32" 16:10 een 35" UW is? Ik heb er zo eentje alleszins.
Aan jou de keuze uiteraard, aangezien je er ervaring mee hebt ga ik me verder niet opdringen. :)
 
Ik heb ook een Dell U2515H en ik heb daar een tijd geleden een LG 34GK950F 3440x1440 144Hz IPS bijgekocht.
Ik gebruik de Dell nu nog en het meeste als 2e monitor voor mijn Macbook Pro 16", maar heb toch liever het interne scherm van de Macbook voor Lightroom omwille van de hogere PPI.

De 34" ultrawide hangt standaard aan mijn PC. 144Hz is zalig, die monitor heeft een heel precieze kleurechtheid (ik gebruik er zelden Lightroom op, maar wel vaker Davinci Resolve). De variabele én hoge refreshrate is echt heel fijn om te gebruiken, maar werkt alleen op Windows.

Aan mijn PC hangt ook een 55" 4K Sony OLED TV om sporadisch eens iets op te zetten, en dat beeld is scherper dan op de 34" maar voor productiviteit is zo'n UW echt fijn, in mijn geval fijner... 2 browservensters naast elkaar, of 1 browser en 1 programma zoals Word, Excel of Evernote is mijn meest gebruikte configuratie. 4K heeft nog meer real estate maar ik verkies toch een snelle 1400p ultrawide boven een trager 4K scherm, zeker nu ik niet an een 3080 geraak voor een faire prijs. Als je veel verticale ruimte nodig hebt voor je IDE bijvoorbeeld is een 16:9 scherm mogelijk wel fijner...
 
Terug
Bovenaan