Nieuwbouw fout

rambomambo

New member
Hey,

Onlangs is mijn nieuwbouw appartement opgeleverd.

nu ontbreekt er vloerverwaming in mijn slaapkamer, in 1ste offerte heb ik een plan gekregen en ze hadden aangeraden om ook vloerverwarming in de slaapkamer te leggen, toen ik erover nadacht vond ik dit idd ook beter. Daarbij heb ik een 2de offerte ontvangen maar geen aangepast schema niet bij stilgestaan. Nu heb ik die 2de offerte getekend en alreeds betaald.

Nu bij oplevering gemerkt dat er een kring tekort is in mijn vloerverwarming ook al heb ik dit wel duidelijk vermeld op email en ook de juiste offerte ondertekend

Iemand die alciets gelijkaardigs heeft voorgehad en weet wat je zou kunnen doen in dit geval?


Merci alvast
 
Hey,

Onlangs is mijn nieuwbouw appartement opgeleverd.

nu ontbreekt er vloerverwaming in mijn slaapkamer, in 1ste offerte heb ik een plan gekregen en ze hadden aangeraden om ook vloerverwarming in de slaapkamer te leggen, toen ik erover nadacht vond ik dit idd ook beter. Daarbij heb ik een 2de offerte ontvangen maar geen aangepast schema niet bij stilgestaan. Nu heb ik die 2de offerte getekend en alreeds betaald.

Nu bij oplevering gemerkt dat er een kring tekort is in mijn vloerverwarming ook al heb ik dit wel duidelijk vermeld op email en ook de juiste offerte ondertekend

Iemand die alciets gelijkaardigs heeft voorgehad en weet wat je zou kunnen doen in dit geval?


Merci alvast

ALS je effectief alles hebt op papier en getekend etc

- Voet bij stuk houden, in principe heb je zelfs recht op volledig opnieuw doen van de vloer etc
- In praktijk kan het een win - win zijn om een compensatie (x euro) te onderhandelen

Hoe langer je voet bij stuk kan houden, hou hoger de compensatie :)
U echt niet laten doen, jij bent in je recht, maar ze zullen alles uit de kast houden om je te laten toegeven.

Hier bvb op verdiep stuk scheve vloer
- Ter plaatse -> "alle we zullen u er 300 euro voor geven"
- 3 maanden later blijven volhouden en doen alsof ik het opnieuw wil -> 4000 euro er uit gesleept (anders moest dus idd de hele vloer er uit)
 
Het is inderdaad zeer ongemakkelijk maar je moet krijgen wat je gevraagd en betaald hebt.

Gezien de moeilijkheid om het recht te zetten (vloer en chape slaapkamer + stuk vloer en chape tot aan de collector) zal inderdaad aangestuurd worden op een schadevergoeding. Maar die mag dan ook wel in verhouding staan tot wat zij aan het uitsparen zijn (heel die vloerwerken).

Vermeld dus gewoon droog dat er niet geleverd is wat er besteld is en toon die getekende offerte (en uw betaalde facturen) en mailverkeer waar je toezegt voor dat extra werk, en zeg in eerste instantie dat jij wil krijgen wat je gevraagd hebt.
 
Wetende dat alles ligt, je geen vloerverwarmingsbuizen over elkaar moogt leggen etc geraak je mogelijks zelfs niet tot in de slaapkamer, want er moet tussen collector en slaapkamer dus al een strook zijn zonder verwarming om nog een kring bij te kunnen leggen.

Je zit sowieso vast aan vloer opbreken, chape opbreken of alles inslijpen in de kamer, dan nog eens heel de weg naar de collector. Collector vervangen etc. En dan moet de vloer nog beschikbaar zijn en geen kleurverschil hebben etc.

Realistisch gezien is dat onmogelijk en ben je sterk in het voordeel. Dus daar moet je een schadevergoeding dus ook op richten, het is hun fout en niet de jouwe. Verder moet je ZEKER voldoende gecompenseerd worden om een alternatief te kunnen voorzien en gezien het een appartement is, is dat ook niet vanzelfsprekend. Kan mij voorstellen dat een lucht/lucht warmtepomp mss niet mag aan de gevel ed.
Gewoon volhouden dat je daar ook wil werken en een verwarming daar noodzakelijk is, anders had je die in eerste plaats niet besteld.
 
Realistisch gezien is dat onmogelijk
Na dit de 10e keer gehoord te hebben van onze aannemer over verschillende zaken ben ik eens echt uit mijn slof gevlogen 😅
Of de variant "Ja daar kunnen we nu niets meer aan doen dat is nu zo"

- Nee het is niet onmogelijk gewoon veel werk en het gaat u veel geld en tijd kosten
- Had het van de eerste keer gecontroleerd (heb die van ons nooit dingen in detail zien checken met bvb laser)
- Ik heb u 10x gewaarschuwd tijdens de werken
- Fix it or pay me
 
Na dit de 10e keer gehoord te hebben van onze aannemer over verschillende zaken ben ik eens echt uit mijn slof gevlogen 😅
Of de variant "Ja daar kunnen we nu niets meer aan doen dat is nu zo"

- Nee het is niet onmogelijk gewoon veel werk en het gaat u veel geld en tijd kosten
- Had het van de eerste keer gecontroleerd (heb die van ons nooit dingen in detail zien checken met bvb laser)
- Ik heb u 10x gewaarschuwd tijdens de werken
- Fix it or pay me

Dit is realistisch gezien effectief onmogelijk. Dus moet er een fikse vergoeding tegenover staan.

Je hebt buiten al het materiaal (en mogelijks dus volledig appartement nieuwe vloer en plinten) ook iemand nodig die alles uitbreekt, een loodgieter, een chapper en een vloerder. Verder heb je of vertraging of als het opgeleverd is een onbewoonbaar pand. Als de aannemer moet kiezen tussen dat of een grote vergoeding zal die ook wel snel gekozen hebben. Die is voor 5k immers niet klaar volgens mij.
 
Heb je die plannen getekend? Dat verandert het verhaal wel denk ik. Je hebt recht op een teruggave van wat je teveel betaald hebt. Maar ik dacht dat plan tekenen een akkoord is over de voorgestelde uitvoering. Zoals bijvoorbeeld bij Spotboringen
 
Hij heeft geen plan met het schema ontvangen hè.
Ik zou ook voet bij stuk houden. Misschien kun je door een externe partij laten becijferen wat het kost om de vloerverwarming alsnog te voorzien, inclusief alle bijkomende kosten..
(Maar hoewel wij nu vv op de slaapkamers hebben, zou ik nu liever gewoon elektrische radiatoren gehad hebben.)
 
Ik geef nog even mee dat er onder vloerverwarming best isolatie ligt. Je wil namelijk niet dat de warmte in de vloerplaat naar onder kruipt.
Dus dat geeft als gevolg, volledig de chape uitbreken op de volledige verdieping indien duplex, (of lokaal bijchappen tot dezelfde vloerpas als in de slaapkamer) isolatie spuiten, chape voorzien, Deurlintelen verhogen want die gaan niet meer de 2.05meter zijn of wat afgesproken is, indien er een trap is de trap herdoen want de aantrede bovenaan gaat niet meer goed uitkomen....

Minnelijke schikking is mss een droge vloerverwarming plaatsen?

Ben nu wel nog in dubio of dit onder de tienjarige aansprakelijkheid valt? Het appartement is namelijk opgeleverd.
 
Hey,

Onlangs is mijn nieuwbouw appartement opgeleverd.

nu ontbreekt er vloerverwaming in mijn slaapkamer, in 1ste offerte heb ik een plan gekregen en ze hadden aangeraden om ook vloerverwarming in de slaapkamer te leggen, toen ik erover nadacht vond ik dit idd ook beter. Daarbij heb ik een 2de offerte ontvangen maar geen aangepast schema niet bij stilgestaan. Nu heb ik die 2de offerte getekend en alreeds betaald.

Nu bij oplevering gemerkt dat er een kring tekort is in mijn vloerverwarming ook al heb ik dit wel duidelijk vermeld op email en ook de juiste offerte ondertekend

Iemand die alciets gelijkaardigs heeft voorgehad en weet wat je zou kunnen doen in dit geval?


Merci alvast
Mijn vorige achter buren hebben gelijkaardig mee gemaakt.

Toen ze voor de eerste keer moesten verwarmen kwamen ze tot de vaststelling dat de badkamer niet opwarmde en de vloer koud aanvoelde. Er was enkel nog een stopcontact voorzien moest de vloerverwarming onvoldoende zijn, dat ze daar een elektrisch vuur zouden kunnen hangen.

Loodgieter gebeld. Na een zoektocht kwam de loodgieter tot besef dat er geen vloerverwarming was.
Oeps dat waren ze vergeten te leggen. Wat zeer vreemd is, want badkamer/gelijkvloers was standaard in hun lastenboek voorzien met vloerverwarming. Dan weet je dat er totaal geen opvolging is gebeurt bij hun bouw.

Uiteindelijk hebben ze een bepaald bedrag terug gekregen en heeft de SOD firma een "desgin" radiator gehangen op hun kosten. Onder de badkamer was de berging waar al de technieken stonden. Langs daar konden ze nog een gat boren om nieuwe leidingen te trekken.
 
Terug
Bovenaan