Native resolutie niet zichtbaar

Carrion

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik heb een Lenovo Ideapad 5 15ARE met een AMD Ryzen 4800u. Volgens de techsheets zou deze een max. resolutie van 3840x2160@30Hz via HDMI ondersteunen. Mijn extern scherm is een iiyama 34" ultrawide (3440 x 1440) met 2 HDMI 2.0 aansluitingen.

Echter krijg ik een max resolutie te zien van 2560 x 1440.

Aangezien de laptop ook een 4k resolutie ondersteunt zou deze toch geen probleem mogen hebben met een ultrawide resolutie?
Wat mis ik? :unsure:

Heeft monitor ook geen Displayport of USB-C? Ik heb zelf ook een probleem met mijn monitor/laptop combo, in mijn geval krijg ik geen 100Hz op 1440p via HDMI en lukt dat wel via de USB-C kabel.

Display drivers al eens (her) installeerd?

Zal ik straks eens proberen.

of andere hdmi kabel, sommige hebben last met hoge resoluties

De HDMI kabel die ik gebruikte ondersteunt 4k 60hz (Heb dezelfde kabel voor mijn 4k media speler). Maar ik zal straks eens kijken met een andere kabel.

Heeft monitor ook geen Displayport of USB-C? Ik heb zelf ook een probleem met mijn monitor/laptop combo, in mijn geval krijg ik geen 100Hz op 1440p via HDMI en lukt dat wel via de USB-C kabel.
De monitor heeft ook een displayport kabel. Maar ik heb geen HDMI -> DP kabel liggen jammer genoeg. Dan zou ik eentje moeten bestellen om te testen.

Ik heb het opgelost:

Scherm aangesloten via de USB-C poort op de laptop. Via USB-C wordt de native resolutie wel ondersteund, al lukt het wel enkel tegen 60 hz en niet de 75 die door het scherm ondersteund wordt. Maar aangezien ik er enkel wat bureauwerk op doe is dit nog niet zo'n ramp.

Terug
Bovenaan