Muurbeugels voor tv

Fabke

Active member
Ik heb 2 muurbeugels nodig, kantel- en draaibaar.

Bij coolblue zijn er muurbeugels die geschikt zijn voor OLED.
Is deze dan ook voor een (full) HD tv

“geschikt voor oled” is totaal irrelevant… de parameters zijn: hoeveel gewicht kan dat dragen, en is de VESA geschikt voor deze TV (10x10, 20x20, enz)

Heb er niet heel veel verstand van maar was er recent ook voor aan het kijken.

Bij onze oled tv zitten de vesa bevestigingspunten onderaan het toestel. Ik denk dat die “geschikt voor oled” hier rekening mee houdt zodat de muurbeugel niet onder je tv uitsteekt na montage.

Ik had voor een 75" Samsung QLED tv van 30 kilogram een simpele vogels beugel (plat tegen de muur) a 60 euro (geschikt tot 80" geloof ik).
Bij de verhuis besliste de beugel om niet los te komen met de bijhorende tywraps. Gelukkig konden we het uiteindelijk losklikken met een lange schroevendraaier.

Deze keer koop ik toch een fatsoenlijke, ook een kantel -en draaibare, zodat we altijd achter de tv kunnen. Dan maar iets verder dan 1,7cm van de muur :).

Ik had voor een 75" Samsung QLED tv van 30 kilogram een simpele vogels beugel (plat tegen de muur) a 60 euro (geschikt tot 80" geloof ik).
Bij de verhuis besliste de beugel om niet los te komen met de bijhorende tywraps. Gelukkig konden we het uiteindelijk losklikken met een lange schroevendraaier.

Deze keer koop ik toch een fatsoenlijke, ook een kantel -en draaibare, zodat we altijd achter de tv kunnen. Dan maar iets verder dan 1,7cm van de muur :).
Ha, herkenbaar.
Toen ik bij mijn ouders hun tv tegen de muur plaatste met een gelijkaardige beugel bleken die straps ook een probleem. Die zijn gewoon veel te kort waardoor je daar geen fatsoenlijke grip op hebt om er aan te kunnen trekken. Die tv hoort nu gewoon bij het huis denk ik.

Wanneer het een vaste beugel is denk ik dat gewicht wel wat minder uitmaakt maar wanneer het een arm is moet je zeker goed rekening houden met het gewicht van de tv. Hoe verder je de tv van de muur kan halen des te zwaarder de torsie op de bevestigingspunten. Ik heb hier ook een vogels waarmee de tv +50 cm van de muur kan gehaald worden en ik deze naar het terras kan richten. Ben daar nog steeds niet helemaal gerust in als die zo hangt 😆

Ha, herkenbaar.
Toen ik bij mijn ouders hun tv tegen de muur plaatste met een gelijkaardige beugel bleken die straps ook een probleem. Die zijn gewoon veel te kort waardoor je daar geen fatsoenlijke grip op hebt om er aan te kunnen trekken. Die tv hoort nu gewoon bij het huis denk ik.

Ik had ze lang gelaten en dan teruggeplooid achter de TV. Ik kon daar met mijn vole gewicht (70kg) gaan aanhangen en dat schoot nog niet los. Langst boven ging dat dan wel makkelijker eens we erbij konden, maar de beugel hergebruiken we nietmeer.

Terug
Bovenaan