MSI b550 gaming plus vrm ''whine''

gregskee

New member
Hello guys

Sinds gisteren ben ik in bezit van een kleine upgrade
AMD ryzen 5600x
MSI mpg b550 gaming plus
Corsair vengeance 16gb X2

Nu blijkt dat mijn vrm geluid maakt wanneer de computer wat ''load'' moet verwerken.

Alles al getest en uiteindelijk ook terug naar alternate gereden om hun opinie te vragen.

Zij constateerden net hetzelfde.

Nu vertelde ze me dat op die specifiek probleem geen garantie op zit.

Verder ook dat veel van deze chipset borden er last van hebben.

Dus daar sta je dan als consument, je bouwt een zo stil mogelijk systeem endan heb je het meest irritant geluidje dat je computer kan maken.

Zijn er hier mensen die hier een oplossing voor weten of hetzelfde probleem hebben?

Waarom valt dit niet onder de fabrieksgarantie?

Laat je ongezouten mening maar achter 🤓
Alvast bedankt

Heb je dat online gekocht? Want:

Retourneren mag altijd

In de EU hebben consumenten het recht om aankopen gekocht op afstand terug te sturen binnen 14 dagen na aankoopdatum. Ze hoeven hiervoor geen reden op te geven, zegt de Europese consumentenwet over Garantie en Annulatie. Wel krijgen ze altijd hun geld terug: zowel de aankoop- als verzendkosten.

Ik heb een 3900x op een ASUS X570 Hero en die maakt geen / nauwelijks geluid ondanks een chipset fan en de zwaardere CPU.

Nee helaas deze keer niet. Anders had ik het indd terug gestuurd.
Ik heb dan nog bewust een b550 genomen om geen chipset van te hebben..

Ik vermoed omdat zulke “whine” problemen niet worden veroorzaakt door een fout of gebrek, eerder een combinatie van verschillende hardware. Goed mogelijk dat bv uw psu en mobo samen deze “whine” veroorzaken.
Heb je toen je naar Alternate bent teruggegaan je ganse systeem meegenomen?

9/10 is dit probleem bijna niet re-producable, en daarom ook moeilijk te checken.
Wel kut dat ze deze niet gewoon terugnemen, want er is in principe niets mis mee volgens mij.

Is brute pech, maar het is niet uitzonderlijk. Je kan eens proberen je powersettings van je cpu naar 99% te zetten en zien of dat helpt.

Terug
Bovenaan