Moxigames : ongewild mobiel abonnement zonder contract

EvilTwin

Well-known member
Crowdfunder FE
Hallo,

Sinds twee maanden krijg ik op mijn factuur een aanrekening van 6,04€ (4,99€ exclusief BTW) door een zekere Moxigames. Dit abonnement loopt op het gsm-nummer van mijn oudste zoon, maar die beweert van niks te weten.

Na wat onderzoek ben ik op het volgende uitgekomen :


Blijkbaar zijn er dus malafide bedrijven die via clickbait of whatever gebruikers een abonnement aansmeren terwijl ze niet eens doorhebben dat ze dit aan gaan.

Acties tot nu toe :

- Proximus gecontacteerd dat ik een credit nota verwachten en nu wachtende op antwoord;
- Mailtje naar Moxigames om het abonnement asap stop te zetten;
- Klacht neergelegd bij de ombudsdienst Telecom.

Wat kan ik verder nog doen? Speel ik het correct als ik via Proximus probeer te spelen door bvb mijn factuur niet te betalen?
 
Factuur niet betalen zou ik niet doen, want het is niet Proximus die hier in de fout gaat. Zij zijn enkel een tussenpersoon en storten dat bedrag door naar die andere firma. Dus eigenlijk moet ge verhaal halen bij die andere firma.

Factuur niet betalen zou ik dus niet doen. Als je het toch perse zo wil spelen, betaal dan het factuur min het betwiste bedrag. Hierdoor toon je je goede wil. En sowieso moet aanvechting van factuur best met een aangetekende verzending.

Is zelfs al in het nieuws geweest: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/0...kening-wordt-u-ook-plots-wekelijks-3-99-euro/
 
Bedankt voor de reply. Ik ga het eens rustig lezen.

Toch wel triestige shit dit. Maar die 6.04€ betaal ik niet. Intussen al anderhalf uur via de 24/7 chat aan het wachten op antwoord.
 
Hier ook voorgehad. Gevraagd ofdat een contract aangaan met een 5jarige wel legaal is. Alles terugbetaald gekregen.
Nu heb ik dat geblokkeerd.
 
Hier ook voorgehad. Gevraagd ofdat een contract aangaan met een 5jarige wel legaal is. Alles terugbetaald gekregen.
Nu heb ik dat geblokkeerd.
Gevraagd via de provider dan? Ik zal misschien best maandag eens bellen dan. De zoon is ook nog minderjarig.
 
Ja, je kan mobiele betalingen blokkeren. Dan kan je ook wel geen bus, parking, etc. ermee betalen.
 
Dit probleem met exact dezelfde leverancier reeds voorgehad bij één van onze medewerkers.

- Proximus gecontacteerd, bedrag werd snel terugbetaald aan medewerker
- Moxigames werd gecontacteerd, abonnement werd stopgezet
- Zeker de facturen betalen, Proximus ging hier niet in de fout
 
Opvolging van de thread :

- Maandag al een mailtje gekregen van de ombudsdienst telecom dat mijn klacht ontvankelijk is verklaard is en er een dossier is geopend.
- Dinsdag mail van Moxigames dat ze het abonnement hebben stopgezet en het betaalde geld zal gecrediteerd worden

Ik ben benieuwd hoe alles gaat uitdraaien.
 
Ik heb dit ook gehad omdat ons dochter bij het kijken van youtube op een gsm toevallig op een ad geklikt had van voetbal. Ineens elke week 5 euro gefactureerd voor livescore.tv
 
Ik heb dit ook gehad omdat ons dochter bij het kijken van youtube op een gsm toevallig op een ad geklikt had van voetbal. Ineens elke week 5 euro gefactureerd voor livescore.tv
Dat kan toch niet zomaar door op een ad te klikken? Dit is toch gewoon crimineel? De makers zouden gewoon volledige droog gelegd moeten worden?
 
Ook al meegemaakt toen de zoon met gsm aan het prullen was (spelletje). Normaliter sturen ze u wel een bericht met de bevestiging van de bestelling en de melding dat je binnen de 24 uur het boeltje kan annuleren.
 
Op reddit ook een thread terug te vinden van een landgenoot met een issue bij hetzelfde bedrijfje.
Tenzij jij dat ook bent? :)


Ook:

Lol, nee dat ben ik niet.

Nog geen updates, maar als het een gekend probleem is, zal het prolly wel opgelost geraken. Ik heb al een klacht geopend bij proximus zelf en hun alle documentatie gestuurd met de melding dat ik hun factuur zal betalen minus het Moxigames gedeelte.
 
Laatst bewerkt:
En de conclusie is er : Proximus gaat akkoord met het terugbetalen van de volledige kost van het abonnement van Moxigames. Ze hadden dit voorstel doorgestuurd naar de ombudsdienst ipv rechtstreeks naar mij, maar die hebben het op hun beurt geforward. Bovendien heeft Proximus deze dienst voor mijn nummers geblokkeerd zodat het niet meer kan voorkomen.

De klacht is dus onder voorbehoud afgesloten. Het ging veel vlotter dan verwacht moet ik toegeven.
 
Terug
Bovenaan