Modelbouw Model-en miniatuurbouw (bouwen, painten, airbrushen, …)

Kattekrab

Well-known member
_DSC5601-Edit.jpg


Een projectje tijdens de corona-periode. Vroeger als kind, deed ik veel aan modelbouw, 'k vond het wel tof om dit terug op te pikken. Maar nu wegens tijdsgebrek en andere hobbies, niets meer in elkaar geknutseld. :)
 
_DSC5601-Edit.jpg


Een projectje tijdens de corona-periode. Vroeger als kind, deed ik veel aan modelbouw, 'k vond het wel tof om dit terug op te pikken. Maar nu wegens tijdsgebrek en andere hobbies, niets meer in elkaar geknutseld. :)
Knap! Ik deed dat graag in mijn vroege tienerjaren, maar ben er dan mee gestopt. Toen ik onlangs tegen mijn vrouw zei dat ik dat toch eens terug wil oppikken keek die mij aan alsof ik haar had verkocht voor 10 kamelen.
 
Knap! Ik deed dat graag in mijn vroege tienerjaren, maar ben er dan mee gestopt. Toen ik onlangs tegen mijn vrouw zei dat ik dat toch eens terug wil oppikken keek die mij aan alsof ik haar had verkocht voor 10 kamelen.
Als jonge tiener deed ik dat ook veel. Had zo'n airbrush en heel wat materiaal. Fun times.
 
_DSC5601-Edit.jpg


Een projectje tijdens de corona-periode. Vroeger als kind, deed ik veel aan modelbouw, 'k vond het wel tof om dit terug op te pikken. Maar nu wegens tijdsgebrek en andere hobbies, niets meer in elkaar geknutseld. :)
Wow-ee! Heel goed. Welke technieken gebruikt?
 
Wow-ee! Heel goed. Welke technieken gebruikt?

Even in graven in m'n geheugen :)

Sowieso alles gespoten met de airbrush. Preshading, dus eerst de panellijnen met een donkere kleur gespoten en dan de eindlaag in veel laagskes erop gezet met erg verdunde verf. De chipping gewoon met een kapotgescheurde stukje spons in de verf gesopt en er zachtjes op gedept. En de vuile wash is er ene van Flory Models. Echt grandioos het vliegtuig in de wash zetten en met keukenrol afwrijven tot het gewenste effect. :)

Kleine onderdeeltjes ook nog zo gehighlight met zilver verf in de borstel ... eruit wrijven op keukenrol en dan borstel op de onderdeeltjes. De term kan ik even niet meer herinneren.

Nog een aantal foto's:

_DSC5613-Edit.jpg


_DSC5631-Edit.jpg


_DSC5668-Edit.jpg


Stiekem toch spijt da'k er de niet voor kan vrijmaken.

WIP:

IMG_20200724_133722.jpg


IMG_20200916_172123.jpg


IMG_20200923_075129.jpg


IMG_20201002_113038.jpg
 
Een projectje tijdens de corona-periode. Vroeger als kind, deed ik veel aan modelbouw, 'k vond het wel tof om dit terug op te pikken. Maar nu wegens tijdsgebrek en andere hobbies, niets meer in elkaar geknutseld. :)
Prachtig.
Ik bouwde vroeger wel model vrachtwagens (niet van dit niveau wel).
Nu heb ik zin om er nog eens eentje in elkaar te steken.
 
Knap! Ik deed dat graag in mijn vroege tienerjaren, maar ben er dan mee gestopt. Toen ik onlangs tegen mijn vrouw zei dat ik dat toch eens terug wil oppikken keek die mij aan alsof ik haar had verkocht voor 10 kamelen.
Haha, herkenbaar.

Ik was vroeger, ook in mijn tienerjaren, aan het bouwen aan een Märklin modeltreinbaan, compleet met alles erop en eraan. Helaas nooit afgeraakt en alles moeten afbreken en in dozen steken toen mijn ouders verhuisden.

Wij hebben nu veel plaats in ons nieuw huis, dus toen ik vertelde aan mijn vrouw dat ik in ons bijgebouw een grote treinbaan ging bouwen was haar reactie "ge gaat toch niet als volwassen vent met treintjes beginnen spelen zeker"? :sarcastic:
 
Haha, herkenbaar.

Ik was vroeger, ook in mijn tienerjaren, aan het bouwen aan een Märklin modeltreinbaan, compleet met alles erop en eraan. Helaas nooit afgeraakt en alles moeten afbreken en in dozen steken toen mijn ouders verhuisden.

Wij hebben nu veel plaats in ons nieuw huis, dus toen ik vertelde aan mijn vrouw dat ik in ons bijgebouw een grote treinbaan ging bouwen was haar reactie "ge gaat toch niet als volwassen vent met treintjes beginnen spelen zeker"? :sarcastic:
 
Diorama's vind ik wel cool, zoals deze met de Yamato. Het is eens wat anders dan een klassiek model dat je in elkaar steekt en het ziet er machtig uit.

 
Terug
Bovenaan