Mierenplaag in tuin

Fanniwan

Active member
Gisteren de ontdekking gedaan dat we met een 'mierenplaag' zitten den de tuin.
Van 10 tot 15 mierenhoopjes vol met rossen (kleine) mieren.

Wat is de beste manier om deze bastards te bestrijden?
Heb geen zin om elke dag nieuwe hoopjes te ontdekken :(
 
Als ze uit de woning blijven heb ik ervaren dat je ze best laat zitten, anders verhuizen ze naar binnen. :unsure:

Als je ze echt weg wil, hangt het er ook van af waar precies ze zitten. In je gras lijkt het me niet handig om gif te gooien,langs een oprit kan dat dan wel weer.
 
Gisteren de ontdekking gedaan dat we met een 'mierenplaag' zitten den de tuin.
Van 10 tot 15 mierenhoopjes vol met rossen (kleine) mieren.

Wat is de beste manier om deze bastards te bestrijden?
Heb geen zin om elke dag nieuwe hoopjes te ontdekken :(
Die kleine oranje, zitten die niet in de wortels van het gazon? Dan zou ik ze ook gewoon laten zitten eigenlijk, hoort een beetje bij de tuin zeker. Lijkt me ook onmogelijk om die weg te krijgen zo, tenzij je heel het gazon gaat afgraven (en dan komen ze later wel eens terug vermoed ik).
 
Die kleine oranje, zitten die niet in de wortels van het gazon? Dan zou ik ze ook gewoon laten zitten eigenlijk, hoort een beetje bij de tuin zeker. Lijkt me ook onmogelijk om die weg te krijgen zo, tenzij je heel het gazon gaat afgraven (en dan komen ze later wel eens terug vermoed ik).

Tgoh, ja... maar zo'n 15-20 bergjes in uwen hof is ook ni plezant.
Zeker als ge bij goed weer eens wilt shotten/spelen met de kinderen.
 
Tgoh, ja... maar zo'n 15-20 bergjes in uwen hof is ook ni plezant.
Zeker als ge bij goed weer eens wilt shotten/spelen met de kinderen.

Ik vermoed dat het om de gele weidemier gaat, dus je kan er nog eens op zoeken, maar dit vond ik meteen.
 
Tgoh, ja... maar zo'n 15-20 bergjes in uwen hof is ook ni plezant.
Zeker als ge bij goed weer eens wilt shotten/spelen met de kinderen.

Last van mierenheuvels bij het voetballen?

Je bent toch zeker dat het geen molshopen zijn hé :D
 
aan dees tempo heb ik tegen dat het goed weer is geen gazon meer, alleen mierenhoopjes...
Afblijven is geen optie :biglaugh:
 
Ik had ook mierenhopen in de tuin en heb zo een vloeibaar pesticide gekocht, te mengen met water. Beschadigt gras niet en mierennesten sterven uit.

Is dit:
 
Terug
Bovenaan