Metaal in combimagnetron

Rogue

Active member
Wetenschap en technologie op keukenniveau ... met een grote portie schaamte.

Zoals de titel doet vermoeden ben ik nogal dom geweest en heb ik een metalen rooster in de magnetron laten staan. Het rooster werd bij de combimagnetron geleverd, maar mag dus alleen gebruikt worden in de oven. Ik was een kersenpitkussen aan het opwarmen en na 30-40 seconden zag ik iets oplichten in het toestel en heb ik het onmiddellijk uitgeschakeld. Resultaat is een gat in het kussen en een onaangename brandlucht.

Wat ik mij nu afvraag, is of ik het toestel misschien beschadigd heb? Heb zelf al een beetje gegoogeld en het lijkt erop dat alles waarschijnlijk oké is. Maar misschien zit hier iemand met kennis van zaken die dat kan bevestigen of tegenspreken?
 
Kan niet veel kwaad. Misschien als je net pech hebt met de richting van de vonk en de bouw van het toestel. Maar die dingen kunnen wel tegen een stootje.
Meestal mag zo'n rooster er volgens mij wel in trouwens, betere kwaliteit kopen. 😉
 
Mercikes!


Ik denk dat de combinatie rooster + kussen niet echt ideaal was. In de handleiding staat ook wel dat het rooster enkel gebruikt mag worden in de oven. Reading OP 🙈
 
Terug
Bovenaan