Medion pc upgraden

Hey, kort vraagje mijn neefje heeft voor zijn verjaardag een medion gaming pc gekregen. Ik zou graag zijn case en moederbord upgraden, maar vroeg me af of dat zomaar ging? Moederbord lijkt een gewoon atx formaat te zijn, maar vroeg me af die cpu hardware gebonden gaat zijn aan dat moederbord?

Thx
 
Kijk eens welke specs dat zijn via CPUID of zo?

Waarschijnlijk kan je daar wel wat aan upgraden, maar het platform (case, PSU) is meestal al niet super om mee te beginnen...
 
Kijk eens welke specs dat zijn via CPUID of zo?

Waarschijnlijk kan je daar wel wat aan upgraden, maar het platform (case, PSU) is meestal al niet super om mee te beginnen...
Die case is idd bocht, geen deftige koeling/filters. Psu is ook redelijk barebones en het moederbord is al helemaal barebones.

Cpu en graka zijn redelijk. Dus zou daar voorlopig afblijven.
 
welke cpu is het?

Je kan ook nu al de case en psu upgraden, zodat je een goed platform hebt voor later en nu al een stiller systeem (al dan niet met RGB, wat veel kinderen en jongeren wel leuk vinden). En dan in een latere fase andere componenten?
 
welke cpu is het?

Je kan ook nu al de case en psu upgraden, zodat je een goed platform hebt voor later en nu al een stiller systeem (al dan niet met RGB, wat veel kinderen en jongeren wel leuk vinden). En dan in een latere fase andere componenten?
Een i5 11400 f, voor dat gastje meer dan genoeg ze. Kwil gewoon niet voor een verassing staan als ik die op een ander mobo ga steken. Ga wssl wel sowieso moeten kijken voor een nieuwe OS key.
 
Ik weet niet of je veel gaat winnen op een ander mobo? Da's een deftige cpu al... 't Is geen K sku, dus je wint niets bij en Z bord.

Kijk eerder eens naar het geheugen, zijn het 2 sticks? Deftige MT's? Dual channel? Staat XMP op? Daar besparen ze vaak op. Een setje 16 of 32GB 3600mHz CL16 of 3200 CL14 kan ook al helpen...
 
Die borden dat Medion gebruikt zijn ook vrij basic. Foxconn mobo's zijn dat meestal, idem voor HP e.d.

Bios stelt ook niet veel voor, met amper opties voor XMP e.d. Zou idd ook eens kijken welk geheugen er juist opzit, als dat al deftig is kan je eventueel wel een deftig bord kiezen met een deftige koeler.

Voor €100 heb je nieuw al een deftig micro-ATX B560 bordje. Tweedehands zal dat nog goedkoper zijn. Voor €50 heb je ook al een deftige micro-ATX case van Cooler Master bvb.

Al de rest is gewoon plug&play. Windows keys kan je ook op verscheidene sites vinden voor een paar Euro's.
 
Ik weet niet of je veel gaat winnen op een ander mobo? Da's een deftige cpu al... 't Is geen K sku, dus je wint niets bij en Z bord.

Kijk eerder eens naar het geheugen, zijn het 2 sticks? Deftige MT's? Dual channel? Staat XMP op? Daar besparen ze vaak op. Een setje 16 of 32GB 3600mHz CL16 of 3200 CL14 kan ook al helpen...
Kunt zelfs geen xmp aanzetten, bord is echt basic.
 
Ik weet niet of je veel gaat winnen op een ander mobo? Da's een deftige cpu al... 't Is geen K sku, dus je wint niets bij en Z bord.
in principe kan je hem wel sneller doen lopen al hoewel hij geen k sku is
While its multiplier is locked, you can still adjust the power limit. Once we did that, the CPU ran over 15% faster
ik heb em zelf op een z590 bordje zitten kon ik cheap kopen bij megekko voor 65euro met op =op actie
 
Oh, dat wist ik niet... Cool. Da's een heel deftige performance increase. Ik veronderstel dat je dan wel een iets betere cooler nodig hebt?
 
ik heb het gevoel dat ze beter dat geld aan een goeie 2e hands hadden gegeven.
als ze het bonnetje nog hebben.. doe dat ding gewoon retour en stel hem iets samen
 
maar vroeg me af die cpu hardware gebonden gaat zijn aan dat moederbord?
Je kan gewoon naar Microsoft bellen (0800 nummer) om aan te geven dat je een OEM licentie van een nieuw moederbord/cpu hebt voorzien. Al meerdere keren gedaan, dat werkt gewoon zonder moeilijkheden en is perfect legaal.
 
Terug
Bovenaan