Mazoutcheque

Ricky

Member
Guys

Ik heb een vervelende situatie waarin ik mogelijks zit.
Ik woon in een appartement (opbrengsteigendom). Wij hebben recht op de mazoutcheque van 225 euro.
Om deze premie te kunnen krijgen, moet ik formulier type b invullen. Echter moet de huurbaas zijn werk ook doen vooraleer wij zelfs in aanmerking komen hiervoor.
Hij zou zijn gegevens moeten uploaden, met factuur, op de site fuelpremium.
Ik heb hem deze informatie allemaal doorgespeeld. Het enige antwoord wat ik van hem kreeg was dat hij op verlof was en dat hij er mee bezig was.

Ik krijg nauwelijks antwoord en hij neemt de telefoon niet vaak op. Als hij toch opneemt zegt ie dat ie het nog moet uitzoeken hoe andere verhuurders dat doen.
Het appartement staat o.a. ook te koop omdat hij van de problemen met de mensen wil af geraken.

Het is een beetje een nonchalante particuliere verhuurder.
Zo heb ik al van medeburen gehoord dat ze verhuizen omdat hij zo laks is. Zo beloofde hij bij de verhuur van hun appartement de scharnieren van de kastjes in orde zou maken. Dit is seffes twee jaar geleden.
Ik heb een deel van de muur en plafond opnieuw gemaakt/geplamuurd toen wij hier kwamen wonen. Uiteraard heb ik hier bewijs van.

Wij betalen maandelijks een voorschot van 80 euro aan stookolie. Kan ik bijvoorbeeld 2 maanden geen voorschot betalen en de laatste maand 65 euro minder aan voorschot betalen om zo toch maar te kunnen genieten van de premie?
Of is dit een slecht idee?

Groetjes
Ricky
 
Wij betalen maandelijks een voorschot van 80 euro aan stookolie. Kan ik bijvoorbeeld 2 maanden geen voorschot betalen en de laatste maand 65 euro minder aan voorschot betalen om zo toch maar te kunnen genieten van de premie?
Of is dit een slecht idee?

Groetjes
Ricky
Slecht idee, je hebt geen bewijs dat hij zijn tank al heeft moeten laten bijvullen.
 
Slecht idee, je hebt geen bewijs dat hij zijn tank al heeft moeten laten bijvullen.
Hij heeft telefonisch gezegd dat hij dit in mei dit jaar heeft laten doen. Heb naar de factuur gevraagd, maar deze stuurt hij niet.
Hij heeft wel de persoonlijke afrekening gestuurd van ons appartement via techem caloribel.
Ik heb dus idd geen schriftelijk bewijs...

Met andere woorden.. hij werkt dus niet mee.
Als ik bv. zijn kbo nummer intyp in het tot daar toe behorend vakje, krijg ik melding dat de onderneming niet kan gevonden worden.

Hoe kan ik toch de premie bemachtigen?
 
Ziet er een normaal ondernemingsnummer uit, met zelfs mooi jaarlijsk gepubliceerde resultatenrekeningen etc.
 
Vind het echter vreemd dat ik deze niet gevonden wordt in de lijst als ik deze invul via in het online formulier....

Dan kom ik terug bij mijn oorspronkelijke vraag..
Hoe of wat kan ik dan doen om enigzins de premie toch te kunnen bemachtigen?
 
Vind het echter vreemd dat ik deze niet gevonden wordt in de lijst als ik deze invul via in het online formulier....

Dan kom ik terug bij mijn oorspronkelijke vraag..
Hoe of wat kan ik dan doen om enigzins de premie toch te kunnen bemachtigen?
Zolang er geen factuur is van mazout in te doen... zie ik niet in wat jij kunt doen. Behalve misschien een aangetekend schrijven doen, zodanig dat je eventueel in de toekomst dit zou kunnen van de borg halen wegens nalatigheid van de verhuurder om u die documenten te bezorgen.

Maar in welke mate dat afdwingbaar is... ikke niet weten...
 
Zolang er geen factuur is van mazout in te doen... zie ik niet in wat jij kunt doen. Behalve misschien een aangetekend schrijven doen, zodanig dat je eventueel in de toekomst dit zou kunnen van de borg halen wegens nalatigheid van de verhuurder om u die documenten te bezorgen.

Maar in welke mate dat afdwingbaar is... ikke niet weten...
In principe zou hij zelfs geen borg mogen inhouden aangezien ik muren heb geplamuurd en andere reparaties heb moeten doen die hij eigenlijk had moeten doen. Daar heb ik dus wel foto's van...

Ik zal ook al aan te denken om een aangetekend schrijven te doen.

Snel ons eigen huisje🙄
 
In principe zou hij zelfs geen borg mogen inhouden aangezien ik muren heb geplamuurd en andere reparaties heb moeten doen die hij eigenlijk had moeten doen. Daar heb ik dus wel foto's van...
Het feit dat je een muur afwerkt zorgt er niet voor dat je elders schade mag veroorzaken.

Het vreemde is dat hij de factuur van de mazout wel zal moeten kunnen geven als hij de eindafrekening maakt. Nu hoeft dat nog niet.
 
Het feit dat je een muur afwerkt zorgt er niet voor dat je elders schade mag veroorzaken.

Het vreemde is dat hij de factuur van de mazout wel zal moeten kunnen geven als hij de eindafrekening maakt. Nu hoeft dat nog niet.
Zoals ik zei: hij is nalatig en zoekt steeds de goedkoopste oplossing. Zoals ging hij zelf de kruipkelder in, zaagde hij de leiding door toen er een verstopping zat van +15 jaar oud. Of de kruipkelder nu onder water staat, laat ik in het midden. Het water in de keuken liep bij ons niet goed weg toen we er pas 2 maandjes woonde.

Ik zal hem binnen 2 dagen weer eens contacteren. Dan is het alweer een weekje geleden...
 
Zoals ik zei: hij is nalatig en zoekt steeds de goedkoopste oplossing. Zoals ging hij zelf de kruipkelder in, zaagde hij de leiding door toen er een verstopping zat van +15 jaar oud. Of de kruipkelder nu onder water staat, laat ik in het midden. Het water in de keuken liep bij ons niet goed weg toen we er pas 2 maandjes woonde.

Ik zal hem binnen 2 dagen weer eens contacteren. Dan is het alweer een weekje geleden...
De goedkoopste oplossing kiezen is geen probleem en ook logisch om te verwachten. En voor mij is hetgeen hij gedaan heeft ook de beste oplossing, al zou hij er wel een nieuwe mof hebben kunnen tussengestoken zodanig dat de kruipkelder niet onder water staat.
Maar zijn gebouw is dan wel degene die er vanaf ziet. Zijn probleem zou ik zeggen...
 
De goedkoopste oplossing kiezen is geen probleem en ook logisch om te verwachten. En voor mij is hetgeen hij gedaan heeft ook de beste oplossing, al zou hij er wel een nieuwe mof hebben kunnen tussengestoken zodanig dat de kruipkelder niet onder water staat.
Maar zijn gebouw is dan wel degene die er vanaf ziet. Zijn probleem zou ik zeggen...
Het probleem voor de volgende eigenaar lijkt mij dan. Het gebouw staat immers al een jaar te koop voor 1 050 000 euro 😅
 
Update...
Eigenaar reageert niet.
Ik had twee weken geleden bericht van hem dat zijn dochter zou langskomen om de aanvraag te doen de week nadien.
We zijn dus een week verder.

Kan men hier echt niets tegen doen opdat wij wel van onze premie kunnen genieten?

Het verbaast me niets dat het appartement leeg loopt. Overbuur vertrekt binnen een maand. Andere buur betrekt een andere woning op 1 november.
 
Terug
Bovenaan