Lyo, ons Mexicaantje

wiseguy444

Well-known member
Crowdfunder FE
Na het verlies en zware rouwperiode van Mo, onze amstaff, waren we op zoek gegaan naar een nieuw hondje.
Deze hebben we gevonden via Sos el arca. Het was een Mexicaans straathondje die in een asiel in Playa del Carmen zat.
Patch was zijn oorspronkelijke naam, eens in Zaventem geland hebben we hem de naam Lyo gegeven.
Nu hij enkele maanden bij ons is, hebben we gemerkt dat hij soms piept van de pijn tijdens het stappen en zich in heel onnatuurlijke posities neerlegt.
Na een consult bij onze Dap zijn we doorverwezen naar DAP De Roeck waar bleek dat hij heupdysplasie heeft en een operatie noodzakelijk is. Een prothese aan beide achterheupen met een totale kost van 10.000€ excl diagnose, revalidatie, medicatie…Omdat dit toch een zeer pittige kost is hadden we vorige week een crowdfunding op poten gezet voor de mensen die ons hierbij willen helpen.
Vandaar heb ik aan het beheer van Beyondgaming gevraagd of ik deze crowdfunding hier ook mocht posten.
Mochten er mensen zijn die willen een donatie doen, al is het 1€ geen bedrag is te klein, dat zou ik, Lyo en familie fantastisch vinden.
Of de crowdfunding delen op facebook, instagram… zou ook super zijn.:bow:

Crowdfunding site

Heupdysplasie (DDH) is een
aangeboren of ontwikkelingsstoornis waarbij de heupkom te ondiep is en de heupkop onvoldoende overdekt, wat kan leiden tot instabiliteit of ontwrichting

Awel, we hebben zelf een amstaff en zijn overal ter wereld al in dierenasielen gaan helpen. Dit breekt uw hart. Chapeau dat je dit doet en ik heb meteen gestort. Hopelijk zijn er nog die dit doen en kunnen jullie hem snel helpen zodat hij asap beter is, veel succes gewenst alvast!

Awel, we hebben zelf een amstaff en zijn overal ter wereld al in dierenasielen gaan helpen. Dit breekt uw hart. Chapeau dat je dit doet en ik heb meteen gestort. Hopelijk zijn er nog die dit doen en kunnen jullie hem snel helpen zodat hij asap beter is, veel succes gewenst alvast!
Wauw, dank u wel! En ook voor alle hulp dat jullie al geboden hebben in die dierenasielen.
Wij zijn ook opvangezin geweest voor adopt a staff en na een paar succesvolle herplaatsingen hebben we zelf een mechelaar-stafford bijgehouden, James.
James (9j)staat niet op de foto maar dat was onze Mo zijne kameraad. Daarna hadden we nog stafford Bailey op 13j leeftijd uit het asiel gehaald een heeft nog een mooi jaar bij ons kunnen blijven voor ze overleden is.we hebben nooit begrepen dat zo een lieve hond op die leeftijd opzij kon gezet worden als een stuk vuil.

Wauw, dank u wel! En ook voor alle hulp dat jullie al geboden hebben in die dierenasielen.
Wij zijn ook opvangezin geweest voor adopt a staff en na een paar succesvolle herplaatsingen hebben we zelf een mechelaar-stafford bijgehouden, James.
James (9j)staat niet op de foto maar dat was onze Mo zijne kameraad. Daarna hadden we nog stafford Bailey op 13j leeftijd uit het asiel gehaald een heeft nog een mooi jaar bij ons kunnen blijven voor ze overleden is.we hebben nooit begrepen dat zo een lieve hond op die leeftijd opzij kon gezet worden als een stuk vuil.
Dat is helaas schering en inslag in asielen en zeker met zulke rassen Er zouden strengere wetten moeten zijn op het houden van dieren, enkel zo zullen deze problemen beperkt blijven... helaas nog steeds onbenulle straffen op dierenleed. Kan hier woest van worden.

Dat is helaas schering en inslag in asielen en zeker met zulke rassen Er zouden strengere wetten moeten zijn op het houden van dieren, enkel zo zullen deze problemen beperkt blijven... helaas nog steeds onbenulle straffen op dierenleed. Kan hier woest van worden.
Kan je alleen maar volledig gelijk geven.
Zo hebben we ooit een super lieve bully opgevangen, met de bijpassende naam Bully.
Volledig verwaarloosd, allergie aan gras bleek later, huid geschilferd met kale,warme vlekken. Die hebben we erdoor gekregen met veel badjes,medicatie en huidbehandeling, daarna is hij naar zijn forever home gegaan bij fantastische mensen waar hij nog een mooi leven heeft gehad, ondertussen is de jongen ook overleden aan kanker. 1 zinnetje zal ik nooit vergeten. Bully, niet krabben! 😂

Ben zelf nog mijne spaarboek terug aan't aanvullen na de operatie van mijn hond, maar ik steun graag een klein beetje ♥️

Er zit trouwens een klein foutje in de tekst: "We kregen het hartverscheurende nieuws dat Lyo heupdysplasie. "

Ben zelf nog mijne spaarboek terug aan't aanvullen na de operatie van mijn hond, maar ik steun graag een klein beetje ♥️

Er zit trouwens een klein foutje in de tekst: "We kregen het hartverscheurende nieuws dat Lyo heupdysplasie. "
Oh, wauw! Dank je wel!:support: Das echt prachtig van je!
Is die van jou nu oke?
Ja, ik had het ook al gezien. Eens vragen als mijn vrouw gedaan heeft met werken of ze die zin kan aanvullen.

Heb zelf geen grote affiniteit met honden, ben eerder een kattenmens, maar heb wel al genoeg huisdieren gehad om mee te voelen.

Alvast een kleine bijdrage gedaan.

Na Maandag het VTM nieuwste zien over het veelbelovende nieuwe type operatie bij heupdysplasie bij AniCura in Herckenrode, hebben we contact gehad met de betreffende dierenarts. Vandaag moesten we bellen voor een afspraak in te plannen om te zien of dit in onze mogelijkheden behoort.
Toch wel een aantal voordelen:
Beide kanten in 1 operatie, geen zware revalidatie enkel oefeningen, pijn en de kostprijs zou lager liggen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Link

Laatst bewerkt:
We zijn gisteren langs geweest, jammer genoeg was deze operatie geen oplossing omdat de heupkom te weinig materiaal had.
Je kan dit dus blijkbaar horen en voelen door het dier zijn been te bewegen (onder sedatie gedaan )en zijn kop in en uit de kom laten klikken, dan komen ze in aanmerking voor het nieuwe type operatie als er geen overgewicht is, wat ook heel belangrijk is.
Mocht dit een optie geweest zijn, was het vervolg een MRI nemen 900€ en operatie voor 1 zijde was 4000, beide zijden was 7000€
Deze info geef ik mee als er mensen in de toekomst met hetzelfde probleem zitten, toch een idee hebben van wat er kan en de kosten hiervan zijn.
Verder veel uitleg in gewonnen en besloten voor de heupkop verwijdering te gaan wat hun normale procedure is, dr zegt ook dat zij geen heupprotheses doen omdat er 25% kans is op zware complicaties. De heupkop verwijdering mag je rekenen op 3000€ excl revalidatie, foto’s 310€

De dap in kwestie: Dap

Terug
Bovenaan