Lowbudget setup

Thomachine

New member
Hey,

'k Ben niet echt zware gamer. PC'tje aant bouwen met eigenlijk vooral gratis onderdelen.

Ik heb:

Deftige case
Corsair 620 watt voeding.
Geforce GTX 1660 TI.
16 gb RAM corsair.
Paar SSD's en zo een "interne" (op mobo) HD.
En een ryuzen mobo-processor setup.

Totaal heeft me 100 eur gekost, maar het mobo-processor deugt niet en dat vind je niet zo snel makkelijk tweedehands.

Aanrader qua mobo-processor setup aub? Ben niet echt meer thuis in die dingen.

Niet te duur, maar 'k wil ook geen bottleneck.

mvg

Laatst bewerkt:
Ben je zeker dat het moederbord en de CPU niet werken? Kan misschien ook de voeding ofzo zijn.

Op zich kan je op tweakers.net bij vraag&aanbod wel cheap een mobo en CPU vinden.

Een B550 mobo + 5600X CPU kost niet al te veel meer tegenwoordig.

Als je nog cheaper wil gaan kan je ook een 3600(X)/3700X Ryzen CPU combineren met een B450 of B550 moederbord.

Je zou ook eventueel nieuw kunnen kopen. Dan heb je garantie en weet je dat het werkt.

Beide zijn zowat de goedkoopste optie als je nieuw wil kopen.

En anders kan je bij Alternate Outlet wel een paar deals scoren.

Laatst bewerkt:
Heb mobo en processor getest met een voeding (zonder GPU aan te sluiten). Ik krijg lampjes en alle fans werken. Geen beeps.
Geen signaal op monitor (die wel werkt op andere pc).

Dus ik vermoed wel mobo en/of processor. GPU werkt 100% zeker, die komt uit pc van vriend die gisteren perfect werkte. En RAM hebik nieuw gekocht vorige week (het enigste dat ik nieuw heb gekocht - ook getest met telkens 1 lat op alle slotjes enz).

Heb nu die 620 watt corsair voeding gekregen van vriend om morgen nog eens extra te testen, mss dat het dan toch daar aan ligt, ik weet je morgen meer te vertellen.

Bedankt voor je tip alvast, daar kan ik iets mee.

Welke CPU en mobo heb je?

Want als er geen G in de type naam staat heeft die geen onboard GPU, dus kan je sowieso geen beeld krijgen via moederbord.

Beeps ga je niet krijgen als er geen beeper is aangesloten.

Want als er geen G in de type naam staat heeft die geen onboard GPU, dus kan je sowieso geen beeld krijgen via moederbord.

Ook met een GPU erin kreeg ik geen reactie.

Mag ik morgen terugkomen op dit topic?

Alvast bedankt voor de tips, apprecieer het.

mvg TH

Moederbord is een AB 350 gaming K4.

Processor is een Ruyzen eerste of derde generatie denk ik.

Maar goeie suggesties al. Ik ga je raad volgen en nieuw mobo en processor kopen.

Of via tweakers.

Merci.

Laatst bewerkt:
Moederbord is een AB 350 gaming K4.

Processor is een Ruyzen eerste of derde generatie denk ik.

Maar goeie suggesties al. Ik ga je raad volgen en nieuw mobo en processor kopen.

Of via tweakers.

Merci.
Je kan altijd een nieuw moederbord kopen en die CPU testen op het nieuwe bord. Als die CPU dan defect blijkt te zijn kan je ook een nieuwe of tweedehands CPU kopen.

Als de CPU van de 1ste gen Ryzen is gaat die CPU niet werken op dat B550 bord. 3de gen Ryzen CPU's wel.

Je kan altijd een nieuw moederbord kopen en die CPU testen op het nieuwe bord. Als die CPU dan defect blijkt te zijn kan je ook een nieuwe of tweedehands CPU kopen.

Als de CPU van de 1ste gen Ryzen is gaat die CPU niet werken op dat B550 bord. 3de gen Ryzen CPU's wel.
'k Ga meteen voor een nieuwe set moederbord-processor gaan, want het is 1ste generatie ryzen.

Dat lijkt me het meest logische dan. Nog wat voortlezen op de sets die je voorstelde.

Erg bedankt voor de info.

'k Ga meteen voor een nieuwe set moederbord-processor gaan, want het is 1ste generatie ryzen.

Dat lijkt me het meest logische dan.

Erg bedankt voor de info.
Is inderdaad misschien wel de beste oplossing op lange termijn. Zo heb je sowieso al minstens 2 jaar garantie.

Graag gedaan en veel plezier ermee 😉.

Terug
Bovenaan