Vraagje voor de loodgieters en anderen:
Wij hebben een dispuut met een vorige ondertussen failliete aardgasleverancier, dit sleept ondertussen al even aan maar oorspronkelijk was het omdat ze onrechtmatig onze overeenkomst hadden stopgezet.
Het verbruik van de slotfactuur was voor een periode van 23/12 tot 31/08 het jaar erop (dus +- 8 maanden) 31.740,95kWh. Op zich een hoog verbruik maar dat komt overeen met ons normale jaarverbruik, we zijn met 4, koken ook op gas en wonen nogal groot in een nog niet helemaal geïsoleerde woning.
Maar... we zijn pas naar de woning verhuisd op 01/09. De periode waarin zij aardgas hebben geleverd waren we nog aan het verbouwen. In die periode heeft de verwarming dus enkel aangestaan voor opstart van de nieuwe ketel en de vloerverwarming, drogen van de chape en kort de week voor we zijn verhuisd. Er werd dus geen warm water genomen, niet gekookt en niet continu verwarmd, de ketel heeft de grootste tijd gewoon uit gestaan.
Fluvius heeft de (digitale) meter gecontroleerd en ik heb zelf getest op lekken, daar was alles ok. Ook heeft Fluvius de meterstanden nog eens nagekeken en deze kloppen volgens hen dus wel degelijk voor dit verbruik.
Kan dergelijk hoog verbruik louter door opstart van de ketel en drogen van de chape komen? Een verbruik dat quasi overeenstemt met ons normaal jaarverbruik wanneer de woning wel bewoond is met 4 personen?