Lies of P

Action PC PS5 PS4 XBOX Lies of P

NG+ begonnen aangezien ik nog 13 trophies moest. Ondertussen nog 8 of zo. Gaat wel zeer vlot opeens. In no time 5 chapters uit. Verschiet ik wel wat van vind ik. Oké, je kent ondertussen de areas en de enemies wel wat, maar ik heb enkel de Scrapped Watchman een vijftal keer moeten doen (vind ik ook gewoon een kutboss), maar zelfs elke elite enemy gaat nu in 1x dood. Zelfs Andreus waar ik ook wel serieus wat moeite had in NG kostte me nu maar 1 poging.

Ik ben wel veranderd van build. NG was pure Arcane build, nu pure Technique met de Puppet String. Ik merk dat ik heel veel burst damage heb opeens. Sommige elites zijn quasi direct dood terwijl ze mij amper hebben kunnen attacken.

Is dit bij anderen ook zo? Ik heb nu echt het gevoel dat Arcane gewoon suckt in dit spel. :laugh: Moet nu wel zeggen dat ik hiervoor ook al ergens op reddit een post had gelezen dat arcane met voorsprong de minste is van de drie, die poster had daar toch wel een vijftiental degelijke argumenten voor.

Hier het ook uit. Heel vreemd, 2 dagen tanden stukgebeten op NP. Vandaag begin ik er nog eens aan en het ging eigenlijk van de eerste poging heel makkelijk 😅.
Soms heb je dat wel eens inderdaad. Urenlang stukbijten op een boss en dan na een break of zo meteen van de eerste try. Ik had hier ook een klaagpost gedaan over Andreus in men eerste playthrough, om dan vlak daarna hem direct te killen.
 
Ik heb nu echt het gevoel dat Arcane gewoon suckt in dit spel.
Ik heb mijn platinum gehaald met een arcane build in NG en NG+. Ik ben pas het eerst gestorven in NG+ ergens rond chapter 8 of 9. Ik vind die build zeker niet slecht, in tegendeel ik vond hem zeer leuk en zorgde voor veel afwisseling in wapens en stijl vechten. Nu heb ik wel nooit de andere twee geprobeerd om te vergelijken of de andere beter waren... maar slecht is het zeker niet.
 
Ben in NG+ ondertussen alweer bij het Swamp Monster en jawel, weer dezelfde onzin als de vorige keer. Geeft mij toch gewoon de bevestiging dat dit gewoon een absolute kutboss is die mij niet ligt. Ik had bij KoP/Romeo in totaal meer tries nodig in NG dan bij deze, maar in NG+ versla ik die dan in 1x en Romeo alleen zelfs met maar drie heals over...

Ik heb mijn platinum gehaald met een arcane build in NG en NG+. Ik ben pas het eerst gestorven in NG+ ergens rond chapter 8 of 9. Ik vind die build zeker niet slecht, in tegendeel ik vond hem zeer leuk en zorgde voor veel afwisseling in wapens en stijl vechten. Nu heb ik wel nooit de andere twee geprobeerd om te vergelijken of de andere beter waren... maar slecht is het zeker niet.
Ik zeg niet dat Arcane echt slecht is hé, maar dat het mij precies duidelijk minder lijkt dan Technique in ieder geval. Ik slacht nu gewoon bepaalde elites gewoon in no time af terwijl ik daar met mijn Arcane beduidend meer moeite mee had. Bosses gaan ook veel vlotter. Ja, uiteraard ken je ondertussen ook grotendeels de moeite, maar toch.

Ik vind nu wel niet dat je veel afwisseling hebt in wapens. Je moet je toch lange tijd doen met maar één bepaald type wapen per soort. Ja, je kan er tussen afwisselen degene dat je hebt wat ik ook heb gedaan, maar ik was toch vree content toen ik eens een ander electric/fire/acid wapen tegenkwam.
 
NG+ done. Redelijk rap door heen gefreewheeled, bosses gingen ook vrij simpel tov vorige keer behalve dan dat Swamp Monster.

Kom je bij Laxasia die nog beduidend sterker is, bepaalde aanvallen oneshotten ineens terwijl dat de vorige keer duidelijk niet het geval was, dus hier wel paar tries moeten doen. Dan Manus dat wederom een verschrikkelijk irritante bossfight is met al die random shit waar je op moet letten. Twee keer had hij nog maar 1 hit nodig, maar dan wat te greedy en ja. Toen had ik er genoeg van en Specter gepakt. Versla je hem met maar 2 heals te gebruiken. Specters zijn dus echt easy mode.

En dan moest NP nog komen. Aangezien ik voor de Rise of P trophy bezig was moest ik 'm nog killen en aangezien de vorige twee al duidelijk sterker waren vreesde ik al voor het ergste. Versla je NP dan in 2 tries. :laugh:

Nu laatste run voor Bad Ending. Moet me nu ook niet meer bezighouden met die random quests dus kan nog sneller er door walsen.
 
Ben ook bezig met NG+ voor de platinum, maar heb er even genoeg van. Bosses hebben gewoon triple health in vergelijking met NG, waardoor dat echt gewoon damage sponges zijn en elke fight een saaie uitputtingsslag is. Zit terug aan chapter 8 en tot nu toe geen enkel probleem gehad, dus moet gewoon even doorbijten voor die laatste chapters I guess.
 
Platinum is binnen. In NG+ nog het meeste moeite gehad met Laxasia en Simon (+/- 5 pogingen elk) door die giga-health bar. Was een leuke ervaring. Direct daarna Lords of the Fallen geïnstalleerd, en da’s toch terug aanpassen qua tempo. Tot nu toe nog niet helemaal weg met die controls, maar lijkt ook een topper te worden eens het klikt.
 
Platinum is binnen. In NG+ nog het meeste moeite gehad met Laxasia en Simon (+/- 5 pogingen elk) door die giga-health bar. Was een leuke ervaring. Direct daarna Lords of the Fallen geïnstalleerd, en da’s toch terug aanpassen qua tempo. Tot nu toe nog niet helemaal weg met die controls, maar lijkt ook een topper te worden eens het klikt.
Nice job ! En met lords of the fallen zal je ook wel fun hebben. Maar het klopt wel. Tis wel aanpassen als ge van lies of p komt :)
 
Ben nu ook bezig met Lords of The Fallen, maar nog niet overtuigd. Combat voelt gewoon heel anders aan, heb eerder God of War gevoel dan Souls. Nu ja ik geef het sowieso een kans.
 
Ben nu ook bezig met Lords of The Fallen, maar nog niet overtuigd. Combat voelt gewoon heel anders aan, heb eerder God of War gevoel dan Souls. Nu ja ik geef het sowieso een kans.
Echt wel zot, vriend van mij ook net begonnen, (aan Pieta bezig) en die stuurde mij direct, dit is de Souls waar ik op aant wachten was.
'k hoop dat het toch nog klikt voor je.
 
Heb hier ook Lords of the Fallen en onlangs aangeschaft, maar ga wss eerst Elden Ring eindelijk eens spelen. Eerst nog snel Platinum hierop halen.

Ondertussen is een maat van me ook met dit spel begonnen. Krijg je weer zo'n dingen als: "Tot nu toe elke boss van de eerste keer gekilld!!" Hij zit Chapter 7 ondertussen. Tsja, begrijp me niet verkeerd, maar dat zijn toch dingen die ik moeilijk kan geloven. Als je volledig blind bossfights ingaat, lijkt het mij heel straf dat je ze allemaal van de eerste keer kunt killen.
 
Heb hier ook Lords of the Fallen en onlangs aangeschaft, maar ga wss eerst Elden Ring eindelijk eens spelen. Eerst nog snel Platinum hierop halen.

Ondertussen is een maat van me ook met dit spel begonnen. Krijg je weer zo'n dingen als: "Tot nu toe elke boss van de eerste keer gekilld!!" Hij zit Chapter 7 ondertussen. Tsja, begrijp me niet verkeerd, maar dat zijn toch dingen die ik moeilijk kan geloven. Als je volledig blind bossfights ingaat, lijkt het mij heel straf dat je ze allemaal van de eerste keer kunt killen.
Bwa kan perfect, sommige games kunnen nu eenmaal goed klikken. Over het algemeen versla ik in de meeste van zo games bosses ook binnen de eerst 1/2 pogingen. In het geval van Returnal destijds, dat heb ik uitgespeeld zonder te sterven ( buiten één verplichte dood, vanwege progressie ). Zo dingen kunnen perfect hoor, ik heb ook al vaak streamers door zo games zien gaan met twee vingers in de neus.
 
Bwa kan perfect, sommige games kunnen nu eenmaal goed klikken. Over het algemeen versla ik in de meeste van zo games bosses ook binnen de eerst 1/2 pogingen. In het geval van Returnal destijds, dat heb ik uitgespeeld zonder te sterven ( buiten één verplichte dood, vanwege progressie ). Zo dingen kunnen perfect hoor, ik heb ook al vaak streamers door zo games zien gaan met twee vingers in de neus.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar allemaal? Betwijfel ik toch bij een 'gemiddelde gamer' zal ik dan maar zeggen. Romeo had hij blijkbaar ook van de eerste keer. Dan heb je of wel zot veel geluk dat je die 10-hit combo op de een of andere manier overleeft, of je lult gewoon poep. Want die combo voor de eerste keer 10x perfect parrien of 10x perfect dodgen lijkt mij onwaarschijnlijk.

Nu ik ga er wel bij zeggen: Ik heb hem met m'n eigen ogen Logarius op Bloodborne eens zien doen, dat kostte 'm meer dan 20 tries. Dus ja, dan kan ik dit wel in vraag stellen ook al zijn het twee verschillende games.
 
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar allemaal? Betwijfel ik toch bij een 'gemiddelde gamer' zal ik dan maar zeggen. Romeo had hij blijkbaar ook van de eerste keer. Dan heb je of wel zot veel geluk dat je die 10-hit combo op de een of andere manier overleeft, of je lult gewoon poep. Want die combo voor de eerste keer 10x perfect parrien of 10x perfect dodgen lijkt mij onwaarschijnlijk.
Speelt hij met die summons? Want ik heb daar wat mee getest en ik vond wel dat die summons alle fights piss easy maakte. Als hij gewoon telkens met summons speelt zou ik daar echt nog niet van verschieten dat hij alles in de eerste keer verslaat.
 
Platinum binnen. Ik was eigenlijk niet zeker of ik eerst Geppetto kon 'refusen' om dan NP nog eens te battlen (maar niet killen) en dan via Stargazer de andere keuze te pakken voor de trophy, dus maar geen risico genomen. Gedaan met spelen dus.

Overal gezien vind ik het echt een topgame. Heb mij hiermee zeker geamuseerd en het heeft veel goede punten imo. Ik ga ze niet allemaal benoemen obviously, denk dat de meeste wel voor zich spreken. Het enige wat ik mss graag extra had gezien waren wat meer optionele areas/bosses. De enige optionele bosses die je nu hebt zijn bijna allemaal stalkers en niet echt bosses imo. Beetje eentonig vond ik dat.

De areas zelf vond ik ook allemaal goed gemaakt. Er is in mijn ogen niet echt een area die ik echt haat of vervelend vind, ze zijn bijna allemaal wel van hetzelfde niveau vind ik.

Bosses vond ik uitdagend, maar in grote delen gewoon fair. Wel opvallend hoe makkelijk ik daar doorheen raasde in NG+ en NG++ ivm NG. Ik denk nog altijd dat dat kwam door m'n Arcane build in NG. Enkel Swamp in NG+ en Laxasia/Manus in NG+ & NG++ hebben me meer dan 2 tries gekost.

Qua hardste bosses (over de 3 playthroughs gezien) zou ik zeggen:

Laxasia
Simon Manus
Nameless Puppet

Ik blijf moeite hebben met de grond aanvallen deftig te parrien/dodgen van Lax, zonder haar strikes zou dit een enorme opgave zijn denk ik. Die kan je tenslotte vrij simpel parrien waardoor je bijna al half haar HP weg hebt.

Leukste bosses:
Laxasia
Nameless Puppet
Romeo (enkel phase 2)

Meest vervelende bosses:
Black Rabbit Brotherhood (2e fight)
Simon Manus
Swamp Monster

Heb mij in die fights bij momenten serieus liggen ergeren. Manus met al zijn ranged attacks, Swamp heeft enkele irritante aanvallen en BRB is annoying as fuck met die throwables. Ik speel van nature graag agressief, dat is daar quasi onmogelijk. En bij Manus ook eigenlijk. Je zit in die twee fights meer te rennen dan iets anders. Ik denk trouwens ook dat ik geen enkele Puppet String heb geland bij Manus. :laugh:
 
Ben aan NG+ begonnen met oog op de platinum, maar is er ergens een list per chapter voor alle items? Dat ik zeker niets mis vr alle verzamel trophies, wapens, gestures, records
 
Terug
Bovenaan