Leuke dates

In het begin van het daten heb je nog zoveel om over te babbelen met elkaar, dus dan ben ik zelf ook nog het meeste voorstander van koken en er een gezellige avond van maken. Of gaan wandelen en door de stad kuieren.
Een combinatie ervan hé. Ik herinner me nog een date waar ik ze ophaalde van het station in Antwerpen en dan gewoon er wat mee ging rondwandelen, boekenwinkels bezoeken, een wijnbar bezoeken, koffietje drinken, cafétje doen en dan naar HNGRY (toen die nog een winkel hadden) om zo'n maaltijdpakket te gaan halen. Je had dan een recept en alle ingrediënten lagen klaar. Dat samen klaargemaakt met een flesje rood erbij en dan komt van het een het ander. :fingerguns:

Op voorwaarde dat er wel een klik is, natuurlijk. Als ik er zo op terugblik, was dat wel een leuke fase. Wat vrijblijvend flirten en zien waar je uit komt.
 
In mijn tijd was het simpel, ik woonde op 500 m van het strand. Dat was al genoeg om elke date tot bij mijn appartement te krijgen. Een date bestond altijd uit een strand/duin wandeling, nadien apero, hapje eten, of een bezoekje aan Oostende met het overzetbootje. Ik begrijp niet goed waarom mensen altijd van die georganiseerde activiteiten moeten doen, niks beter dan een wandeling en een leuke babbel in de buitenlucht of nadien in een gezellig cafétje.
 
Mijn vriendin leren kennen net voor Corona.
Zot veel km'ers gewandeld. En elkaar dan heel goed leren kennen.
Vaak samen gekookt. We gaan binnenkort eens een 4 gangen klaarmaken. Ik gang 1 en 3, zij gang 2 en 4. Zonder dat we op voorhand weten wat het gaat worden :p
Smorgens op staan en voorstellen om mosseltjes te gaan eten (... In Zeeland)
Gewoon spontane dingen die het doen
 
Mijn vriendin leren kennen net voor Corona.
Zot veel km'ers gewandeld. En elkaar dan heel goed leren kennen.
Vaak samen gekookt. We gaan binnenkort eens een 4 gangen klaarmaken. Ik gang 1 en 3, zij gang 2 en 4. Zonder dat we op voorhand weten wat het gaat worden :p
Smorgens op staan en voorstellen om mosseltjes te gaan eten (... In Zeeland)
Gewoon spontane dingen die het doen
'gewandeld'
 
Hallo allemaal, first post here!!

Er zijn hier leuke tips, maar ik zit toch met een "specifiek probleem"

Persoon die ik wil daten is een rechtstreekse collega(don't ask, i know). Ik ken die persoon al jaren als collega. Tijdens corona is dat closer geworden, maar verder dan chatten is er niks van gekomen. Dus een eerste date om mekaar beter te leren kennen heb ik niet echt nodig. Deze persoon heeft al aangegeven dat er een leuke "vibe" is, maar is niet zeker of dit voldoende is voor een relatie. Ik denk dat het best is dat ik een "romantische setting" zoek om de barriere van collega volledig te verbreken en er zo voor te gaan. Anders blijven we te collegiaal en dreig ik gefriendzoned te worden. Tips voor iets romantisch? In de winter vind ik dit moeilijker dan in de zomer. Ik zoek leuke ideeën in de ruime regio Gent.(oost vlaanderen zelfs)

Ik doe nu qua hobby vooral basic fitness(4x/week),
Bij samen gaan eten: steengrill, gourmet, tapas,...? Het is een klein beetje interactiever dan "gewoon" gaan eten.
Enige adresjes in Gent en omstreken die je weet?
In het begin van het daten heb je nog zoveel om over te babbelen met elkaar, dus dan ben ik zelf ook nog het meeste voorstander van koken en er een gezellige avond van maken. Of gaan wandelen en door de stad kuieren.
koken is helaas mijn ding niet(ik ga wel avondschool volgen ervoor).

Ik dacht zelf aan combo van eten en bowlen, of enkel bowlen? We zijn beiden alleenstaande ouders dus efkes een weekend weg of een daguitstap is niet zo evident. Het moet iets korts en leuks zijn. Cinema is ook maar 90min zitten en straren naar een scherm.
 
Hallo allemaal, first post here!!

Er zijn hier leuke tips, maar ik zit toch met een "specifiek probleem"

Persoon die ik wil daten is een rechtstreekse collega(don't ask, i know). Ik ken die persoon al jaren als collega. Tijdens corona is dat closer geworden, maar verder dan chatten is er niks van gekomen. Dus een eerste date om mekaar beter te leren kennen heb ik niet echt nodig. Deze persoon heeft al aangegeven dat er een leuke "vibe" is, maar is niet zeker of dit voldoende is voor een relatie. Ik denk dat het best is dat ik een "romantische setting" zoek om de barriere van collega volledig te verbreken en er zo voor te gaan. Anders blijven we te collegiaal en dreig ik gefriendzoned te worden. Tips voor iets romantisch? In de winter vind ik dit moeilijker dan in de zomer. Ik zoek leuke ideeën in de ruime regio Gent.(oost vlaanderen zelfs)

Ik doe nu qua hobby vooral basic fitness(4x/week),

Enige adresjes in Gent en omstreken die je weet?

koken is helaas mijn ding niet(ik ga wel avondschool volgen ervoor).

Ik dacht zelf aan combo van eten en bowlen, of enkel bowlen? We zijn beiden alleenstaande ouders dus efkes een weekend weg of een daguitstap is niet zo evident. Het moet iets korts en leuks zijn. Cinema is ook maar 90min zitten en straren naar een scherm.
Koken kan toch perfect.
Ik ben ook geen held, maar een menu op internet zoeken, inkopen doen en samen iets klaarmaken lukt wel.
En een beetje klungelig, kan ook leuk zijn
 
Samen onder een dekentje voor de tv naar een programma/film/serie kijken is simpel, maar blijft een topper.
Dat klinkt eerder als een doordeweekse avond voor een koppel ;)

Over wat voor date spreken we? Eentje met je partner of eentje met een potentiële partner... Daarin ligt voor mij wel een verschil. Toen ik nog zoekende was gingen de eerste dates met een potentiële partner gewoon door in een gezellig café of restaurant. Pas als je elkaar leert kennen dan komen er dates die meer met interesses te maken hebben.

- optredens
- comedy
- musea
- festivals
- fuiven
- iets specifieks gaan bezoeken (bvb. als je tijdens een date iets heb van 'ah <insert stadsnaam>, toffe stad maar zo lang geleden dat ik er nog 's ben geweest. Dan kan je makkelijk een dagje naar die stad plannen voor een vervolgdate.'
- Of als blijkt dat je allebei snowboardt dan kan je een dagje naar Landgraaf of zo

Kortom: hangt van de individuele en wederzijdse interesses af en - niet onbelangrijk - hoe ver je allebei uit de comfort zone durft treden.
 
Persoon die ik wil daten is een rechtstreekse collega(don't ask, i know). Ik ken die persoon al jaren als collega. Tijdens corona is dat closer geworden, maar verder dan chatten is er niks van gekomen. Dus een eerste date om mekaar beter te leren kennen heb ik niet echt nodig. Deze persoon heeft al aangegeven dat er een leuke "vibe" is, maar is niet zeker of dit voldoende is voor een relatie. Ik denk dat het best is dat ik een "romantische setting" zoek om de barriere van collega volledig te verbreken en er zo voor te gaan. Anders blijven we te collegiaal en dreig ik gefriendzoned te worden. Tips voor iets romantisch? In de winter vind ik dit moeilijker dan in de zomer. Ik zoek leuke ideeën in de ruime regio Gent.(oost vlaanderen zelfs)
Welke interesses heeft ze en waar zijn er raakvlakken met jou interesses? Als je dat weet dan kan je iets specifieks in die richting zoeken als date. Anders is gewoon 's thuis uitnodigen toch helemaal niet verkeerd om elkaar beter te leren kennen. Kan je niet koken dan haal je sushi of zo. Zo lang je date voelt dat je moeite hebt gedaan dan maakt het verder allemaal niet zoveel uit hoor. Pols dan naar haar interesses en plan in functie daarvan een vervolgdate. Stel dat je wilt gaan bowlen maar zij vindt die schoenen er maar potsierlijk uitzien en draagt bovendien nooit schoenen die door anderen worden gedragen, enz... Dan sta je daar met je bowlen.

Zorg voor aangenaam gedempt licht, kaarsen, een lekker geurend huis, muziekje op de achtergrond, gedekte tafel, knetterend haardvuur, een bus glijmiddel op de salontafel en je bent vertrokken. Ok, dat glijmiddel laat je misschien beter achterwege maar de rest van mijn advies zal wel helpen :)
 
Terug
Bovenaan