Kosten voor een eenpersoonskamer bij bevalling

Hoeveel betaal je eigenlijk voor een eenpersoonskamer als je moet bevallen? Als je geen speciale hospitalisatieverzekering hebt zoals DKV of van je werk... Mijn vriendin heeft wel de hospitalisatieverzekering bij CM. Ze werkt wel in het ziekenhuis waar ze effectief gaat bevallen.

Hoeveel betaal je eigenlijk voor een eenpersoonskamer als je moet bevallen? Als je geen speciale hospitalisatieverzekering hebt zoals DKV of van je werk... Mijn vriendin heeft wel de hospitalisatieverzekering bij CM. Ze werkt wel in het ziekenhuis waar ze effectief gaat bevallen.
Kan ze dat niet eens navragen daar gewoon? Die hebben uiteraard alle cijfers wel.
Het hangt natuurlijk ook af van de supplementen die gevraag worden. Bij sommige ziekenhuizen is dat slechts 100% van het honoraria, bij andere tot 200%.

Normaal zou zij een voordeeltarief kunnen krijgen, maar dat is iets dat je effectief moet vragen en opvolgen want zij gaan het niet zelf aanbieden. Bij ons was er 100% bij voor de eenpersoonskamer. Bij baby 2 dachten we ‘nah, doe maar 2persoon’ maar toen is mijn vader dag na de geboorte gestorven en hebben ze toch besloten om geen tweede in die kamer onder te brengen en is er geen toeslag gevraagd.

Op de site van ons ziekenhuis staat er daar een tool voor. Kwam uit op 850 tot 1250 euro opleg. Vriendin is wel een dag langer gebleven dan normaal, dus benieuwd naar de factuur die binnenkort binnenvalt. Ereloon supplementen waren vastgesteld op 140%.

Op de site van ons ziekenhuis staat er daar een tool voor. Kwam uit op 850 tot 1250 euro opleg. Vriendin is wel een dag langer gebleven dan normaal, dus benieuwd naar de factuur die binnenkort binnenvalt. Ereloon supplementen waren vastgesteld op 140%.
Wat dus vooral om dood te vallen is: je betaalt dus die supplementen en negen op de tien keer komt er geen kat-dokter langs.

Wat dus vooral om dood te vallen is: je betaalt dus die supplementen en negen op de tien keer komt er geen kat-dokter langs.
Bij ons wel dagelijks bezoek van de gynae, maar in verhouding met de vroedvrouwen en verpleging is het idd wel absurd wat ze mogen aanrekenen.

Bij ons wel dagelijks bezoek van de gynae, maar in verhouding met de vroedvrouwen en verpleging is het idd wel absurd wat ze mogen aanrekenen.
Ik zou met plezier dat surplus betalen voor de effectieve verpleging, die deden echt een fantastisch werk.

Terug
Bovenaan