Kosten paypal

Bigbuddha

Active member
Als iemand uit duitsland me 200 euro overmaakt via paypal worden er 7,15 euro kosten in rekening gebracht. Enig idee vanwaar deze komen?

Groeten,
 
De persoon die de betaling naar je heeft overgemaakt heeft voor de betaaloptie "goederen en diensten" gekozen.

Dit wordt aanzien als een commerciële transactie en daarbij worden er 3,40% transactiekosten + €0,35 (vaste kost) in rekening gebracht.


Bij privé transacties (betaaloptie "vrienden en familie") zijn er binnen de Eurozone geen extra kosten.
 
Geen terugbetaling retourkosten meer bij PayPal.
Was één van de hoofdredenen waarom ik met PayPal betaalde...

 
  • Leuk
Waarderingen: JPV
Dekt paypal ook reisverzekering en/of annulatieverzekering?
Kan er weinig over terug vinden
Beetje late reactie, maar PayPal zal enkel tussenkomen bij frauduleuze transacties.
Dus stel dat je bij een malafide verzekeraar een reisverzekering hebt afgesloten die je betaald hebt met PayPal, dan geniet je als koper wel bescherming.

Een reisverzekering of annulatieverzekering bieden zij niet aan, daarvoor moet je bij kredietkaarten zijn.

Zie ook dit artikel:

Kredietkaarten bieden vaak nog andere diensten aan. Bijvoorbeeld verzekeringen zoals extra aankoopbescherming en reisverzekeringen.
 
Weet iemand waar de optie 'geld overmaken naar vrienden' tegenwoordig verscholen zit in PayPal?
Ik zie enkel de optie 'geld overmaken' waarbij je kan overmaken naar een account, maar dat is gericht op verhandelen van goederen. Ontvanger betaalt hierop kosten.

Maar er zou ook nog een optie moeten bestaan voor rechtstreekse betalingen onder vrienden en familie, zoals bijvoorbeeld etentje terugbetalen?
 
Laatst bewerkt:
In de app kan dit toch gewoon?
Eerst bedrag, dan van welke rekening en dan staat dat er gewoon.
Bij de stap controleren
 
In de app kan dit toch gewoon?
Eerst bedrag, dan van welke rekening en dan staat dat er gewoon.
Bij de stap controleren
Ok, inderdaad, er komt een pop-up tevoorschijn.
Was al heel lang geleden dat ik dit nog gebruikt had en toen was dat ergens een aparte onmiddellijke optie in het menu, als ik me goed kan herinneren.
 
Recent meegemaakt: artikels besteld bij een webshop, gelukkig betaald via PayPal.
Krijg tracking nummer binnen via Postnl waarop staat dat de zending is aangemeld, maar nog niet ontvangen.
Blijft weken in die status staan.
Webshop reageert niet op mijn mails, dus ik vermoed dat ze het daadwerkelijk niet hebben aangeleverd bij Postnl.
Uiteindelijk claim ingediend bij PayPal en die hebben het integrale bedrag teruggestort.

Makkelijk zo'n gangsterpraktijken: niet verzenden, want de klant zal toch zijn bedrag terugkrijgen via PayPal...
 
Recent meegemaakt: artikels besteld bij een webshop, gelukkig betaald via PayPal.
Krijg tracking nummer binnen via Postnl waarop staat dat de zending is aangemeld, maar nog niet ontvangen.
Blijft weken in die status staan.
Webshop reageert niet op mijn mails, dus ik vermoed dat ze het daadwerkelijk niet hebben aangeleverd bij Postnl.
Uiteindelijk claim ingediend bij PayPal en die hebben het integrale bedrag teruggestort.

Makkelijk zo'n gangsterpraktijken: niet verzenden, want de klant zal toch zijn bedrag terugkrijgen via PayPal...
Ja, maar Paypal trekt het bedrag terug van de verkoper en indien de rek van de verkoper leeg is, dan gaan ze verder via de gerechtelijke weg als je de aanmaningen negeert.
 
Onlangs via Vinted iets gekocht en betaald via paypal.
In de tracking stond mijn leveringspount maar het werd geleverd op het adres van het verzendbureau...
Zeer bizar.
De verkoper zei dat hij eens ging langsgaan.
Niks meer van gehoord.
Dan maar bij Vinted aangegeven dat ik het niet heb ontvangen.
Dan moet ge zo op een blad wat info schrijven en handtekenen.
Info die ik als ontvanger niet kan hebben...
Ze konden mij niet verderhelpen.
Elke keer als ik een nieuwe case opende sloten ze het omdat ze mij volgens hen genoeg tijd hadden gegeven...

Heb dan maar via Paypal mijn geld teruggevraagd.
Volgende dag stond het er al op.
Vinted was er snel om te vragen van de case bij paypal te sluiten.
Heb dan nogmaals een poging ondernomen om met hen te communiceren.
Nog altijd niks van hulp.

Toch mooi mijn geld terug
Jammer want had het wel graag gehad.
 
Terug
Bovenaan