Keukenrobots

Nada

Member
Wil graag een keukenrobot van Kenwood kopen, maar zie de bomen door het bos niet met de vele modellen.

Ervaringen? Welke raden jullie aan?
 
Kwam ook de Thermomix tegen, is dat een meerwaarde?
Ik heb toevallig net dit filmpje bekeken waar ze het over de Thermomix hadden:

Ik zou het persoonlijk niet kopen, maar ze hebben wel een zekere fanbase.
 
Ik heb toevallig net dit filmpje bekeken waar ze het over de Thermomix hadden:

Ik zou het persoonlijk niet kopen, maar ze hebben wel een zekere fanbase.
Wat een belachelijke review. De added value is niet het "blenden" maar wel dat je er hele gerechten mee kan klaarmaken zonder dat je iets moet doen. Ik heb zelf geen toestel maar een paar kennissen hebben er één en die slagen er dus een perfecte hollandaise/bearnaise saus mee te maken terwijl je je hoofdgerecht aan het afwerken zijn zonder enige stress. Er zal wel een reden zijn dat dit bijna standaard equipment is in vele professionele keukens
 
Een Thermomix is idd veel meer dan een mixer of blender. zoals @Mothman aanhaalt: een foolproof bearnaise maken voor een grote groep is wel een luxe.

Ik twijfel daar al jaren over, van toen ik een fervent Njam! kijker was en Thierry Thys van Nuance daar zowat elke aflevering beroep op deed. Maar... het zou opnieuw zo'n ding zijn dat op het aanrecht moet blijven staan. Want eens je het naar de kast verhuist, blijft het daar staan.

On topic: ik heb een Bosch Mum als keukenrobot, ook al +/10 jaar. Dat ding doet wat het moet doen, er zijn veel accessoires (ik gebruik vnl de deeghaak en de vleesmolen) maar ik heb er toch spijt van dat ik niet meteen gewoon een Kitchenaid heb gekocht. Zo'n Kenwood is voor mij de grote versie van mijn Bosch, dus dat zou ook mijn voorkeur niet genieten
 
Terug
Bovenaan