Kennedytunnel

polar bear

Well-known member
Een vraagje.
Morgen moet ik voor het eerst sinds lang terug smorgens vroeg naar Antwerpen door de Kennedy tunnel komende van Gent.
Hoe zit dat daar nu qua file op een werkdag in de ochtend met al die thuiswerkers? Als ik daar rond 7u30-8u passeer ga ik dan relatief vlot kunnen doorrijden?
 
Je kan dit normaal via Google Maps situeren op het uur en de dag dat je erlangs moet. Dit zou toch een inzicht kunnen geven.
 
Van thuiswerkers merkt ge geen knijt eerlijk gezegd. Ik zou van gewone werkdag drukte uitgaan.
Nee hoor. Ik passeer 2 x per week langs de Kennedytunnel om 8u30, komende van regio Gent. Ik kan steeds vlot doorrijden, wel wat trager vanaf de werken (pakweg 70 km/u). Doorgaans geen file of slechts zeer minimaal. Vergeleken met pre-corona is het nog steeds een hemelsbreed verschil.
 
Het is niet zoals de eerste lockdown, maar zonder een ongeluk verlies je niet meer dan 10 minuten komende vanuit Gent.

Ik heb ook de indruk dat de flow nu beter zit, je hebt geen vrachtwagens meer die van links moeten invoegen en 3 maal van vak moeten wisselen.
 
Vanmorgen rond 7u45 heel vlot kunnen passeren door de Kennedy tunnel. Toch 1 voordeel aan heel die crisis.
Ligt dat wel aan de crisis of eerder aan de nieuwe structuur van de banen daar?
Want ondanks dat er inderdaad geen stilstaande files meer lijken te zijn, heb ik toch niet de indruk dat er veel minder volk rondrijdt.
 
Ligt dat wel aan de crisis of eerder aan de nieuwe structuur van de banen daar?
Want ondanks dat er inderdaad geen stilstaande files meer lijken te zijn, heb ik toch niet de indruk dat er veel minder volk rondrijdt.
Stel je voor dat alle Antwerpse filemiserie van de laatste 20 jaar op die manier opgelost zou zijn. :')
Nee, dat lijkt me al te straf. Dat die linkse inritten eindelijk weg zijn is een zegen, maar sowieso dat corona ook nog een heel grote rol speelt.
 
Stel je voor dat alle Antwerpse filemiserie van de laatste 20 jaar op die manier opgelost zou zijn. :')
Nee, dat lijkt me al te straf. Dat die linkse inritten eindelijk weg zijn is een zegen, maar sowieso dat corona ook nog een heel grote rol speelt.
20 jaar? Het is maar de recentere jaren dat die files serieus verergerd zijn.
En zo'n zware beslissing als nu neem je ook niet elke 5 jaar.
Er zijn nog genoeg plaatsen waar je files kan oplossen door de banen wat te verleggen, maar dat duurt gewoon super lang tegen ze zoiets effectief kunnen doen.
 
Ik passeer er elke dag over tijdens het lopen 's ochtends rond dat uur. Je hebt de richting mee. Naar Antwerpen gaat het vlot, andersom (Ant->Gent) is het vaak een nachtmerrie.
 
ik rijd al meerals 15 jaar bijna dagelijks ( soms meerdere keren per dag) door de kennedytunnel.Wees maar geruzt, het is veel vlotter met corona
moest er geen corona zijn zou het nog drukker zijn wegens die wegenwerken.En al zeker van richting expressweg naar de tunnel,die baan gaat in een 1 rijvak opt het einde
 
Stel je voor dat alle Antwerpse filemiserie van de laatste 20 jaar op die manier opgelost zou zijn. :')
Nee, dat lijkt me al te straf. Dat die linkse inritten eindelijk weg zijn is een zegen, maar sowieso dat corona ook nog een heel grote rol speelt.
Die miserie loopt helaas niet in 1 richting. Dan gaan ze toch de E313 stevig moeten aanpakken.
 
Die miserie loopt helaas niet in 1 richting. Dan gaan ze toch de E313 stevig moeten aanpakken.
't Is lang lang geleden ondertussen, maar pre-corona was den E313 richting A'pen toch nog een pakske erger dan wat je gemiddeld op de E17 zag (den tunnel dus).
Gelukkig moest ik nooit richting A'pen van die richting uit, maar bolde ik aan de andere kant van die baan.
Dus ik was ook eerder die gene die aan moest schuiven op de E17 als ik de kanten van A'pen/Wijnegem/Turnhout/Hasselt/NL/... uit moest.
 
Om dan nog maar te zwijgen van de E19 van Limburg richting Antwerpen. Deze ochtend gepasseerd en dat was bijna schuiven van Sint-Job tot de ring.
Hallucinant in feite.
 
Terug
Bovenaan