Kaleien

DEN_DWOAZN

Active member
we zouden graag onze gevel willen wijzigen van uiterlijk en dus van een likje verf voorzien. Nu is het zo dat we ook de optie Kaleien hebben bekeken, is dit iets wat zelf te doen valt of niet? Het lijkt me zeer intensief te zijn maar niet per definitie onmogelijk?

Op Batibouw had ik de stand van do it pro gezien en hier wordt de kalei kan en klaar geleverd in de door de consument geselecteerde kleur. Zijn hier ervaringen mee?

 
Geen ervaring mee maar vergeet niet dat je dan ieder 5 jaar of zo opnieuw moogt kaleien. Dat begint gewoon af te bladeren.

Misschien kan je ook eens naar spuitkurk kijken, zo kan je ook ieder kleur kiezen en je behoudt het zicht van de stenen eronder.


iu
 
Spreek je uit ervaring met 5 jaar? Want ik lees overal 15-20 jaar dus laten we dan 10-12jr als norm nemen dan lijkt 5 jaar me wel vrij frequent. Maar ik hou graag mijn spectrum breed uiteraard;)
 
Als ik kijk naar het huis van mijn buren, zal ik er niet ver af zitten. Maar dat was wel opgekocht door zo'n firma die zo goedkoop mogelijk huizen renoveert om terug te verkopen.
Dus geen idee over de kwaliteit van de kalei dat ze gebruikt hebben.
 
Ik ben ook offertes aan het opvragen voor kaleien van mijn voorgevel. Prijs om het te laten doen komt op ongeveer €60 per vierkante meter inclusief 2 lagen verf.
 
Wij hebben in onze vorige woning kalei van do-it pro gebruikt voor een tuinmuurtje, is redelijk duur, en ze leveren in potten van 25kg. Voor een muurtje van 20 vierkante meter heb ik toch 3 potten gebruikt gebruikt voor 2 lagen te zetten. Als je dus een huis gaat doen ga je wel wat geld kwijt zijn.
 
Terug
Bovenaan